Bármilyen tevékenység kiválthatja a flow-élményt, sportolás, művészet, munka vagy a videójátékozás, de a virtuális világ nem valódi flowt eredményez - állítja Csíkszentmiháliy Mihály, a flow-elmélet kidolgozója. A világhírű pszichológus szerint a flow nem a tartalomtól függ, hanem a tevékenység minőségétől. Hozzátette, hogy
ezek a virtuális, előre elkészített élmények a gyerekek számára nagyon veszélyesek lehetnek, mert arra tanítják őket, hogy ilyen egyszerűen el lehet érni ezt az érzést.
A kutató szerint nem szabad azzal álltatni a gyerekeket, hogy a világban a boldogságért semmit nem kell tenniük, csak leülni a képernyő elé. Csíkszentmihályi Mihály a Figyelőnek azt mondta, hogy a feladat az, hogy a gyerekek számára is kiderüljön, hogy a hétköznapi eszközök és tevékenységek is adhatnak jó impulzusokat.
A pszichológus professzor szerint a gyerekek számára sokkal hasznosabb, ha olyan játékokat kapnak, amelyek a valóságot és a valódi szerepeket képezik le, azaz megfelelnek a Montessori-elveknek. Csíkszentmihályi hozzátette, nincs a virtuális játékok ellen, de nem szerencsés, ha csak ilyen élményekkel találkozik egy gyermek élete során.