A közlekedési társaság azok után közölte ezt az MTI megkeresésére, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete a múlt héten nyilvánosságra hozta a tavaly novemberben, két szerelvény összeütközésével kapcsolatos záró biztonsági jelentését.
A KBSZ a jelentésben ajánlásokat fogalmazott meg.
Azt javasolták a BKV-nak, hogy a szerelvény gyártójával közösen dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, amely szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a szerelvény kerekei és a sínszálak közötti tapadást.
Dolgozza ki továbbá a csúszós pályaszakaszon történő közlekedés szabályait és dolgozzon ki wgy eljárást a járművezetők kézi vezetési rutinjának javítására és szinten tartására.
A BKV az MTI-nek azt írta, a társaság már a zárójelentés kiadása előtt megkezdte az ajánlások végrehajtását.
Jelenleg megoldásokat keresnek a tapadási viszonyok javítására, ennek keretében januárban megkezdik a sínfűtés telepítését.
Emellett a BKV eljárási rendet dolgozott ki és léptetett érvénybe a kedvezőtlen időjárási-, vagy más körülmények következtében kialakult kerékmegcsúszásra vagy kerékfelpörgésre, és a járművezetők kézi vezetési képességeinek fenntartására.
Közölték azt is, hogy a BKV csak akkor változtatja meg a sebességkorlátozás mértékét, ha elvégezték a módosításokat.
A tavaly december eleji kedvezőtlen időjárás miatt a 2-es metró felszíni szakaszán a sínszálak rendkívül csúszósak lettek, a szerelvények nem rendelkeznek a tapadást javító berendezésekkel, csúszásvédelmi berendezéseik pedig már nem voltak képesek kompenzálni az ilyen mértékű tapadáscsökkenést.
Ezért az egyik vonat kerekei megcsúsztak és két szerelvény összeütközött.
A balesetben ketten súlyosan, tizennégyen pedig könnyebben megsérültek, a két metró jelentősen megrongálódott.