A korábbi uniós pályázati rendszernek az volt az egyik rákfenéje, hogy a beérkező pályázatokról nem az állami szereplők döntöttek, hanem külső pályázatértékelők, akiknél meglepően érdekes összefonódásokat látunk a korábbi projektmenedzsment pályázatíró cégeivel, melyeknek a jelentős része – és pénzügyileg legsikeresebb köre –
azokhoz a korábbi kormányzati emberekhez kötődött, akik 2006-ban még állami tisztségviselőként írták alá a különböző hétéves kontraktusokat az Európai Bizottsággal,
majd leigazoltak az államtól a piacra, és pályázatíróként megvámolták ugyanezt a rendszert - mondta Csepreghy Nándor a blogstarnak adott interjújában.
A Miniszterelnökség parlamenti államtitkára arról is beszélt, 2003-2004-ben 170 milliárd köré becsülték a 4-es metró teljes bekerülési költségét, ami valahol 460-470 milliárd között állt meg a végén. Nem elég, hogy közel háromszorosára emelkedett a költsége, hanem az unió pénzügyi vizsgáló szervezete, az OLAF azt is állítja, hogy
többet loptak el ebből a pénzből, mint amekkora a teljes becsült bekerülési költség volt!
A kettő különbözetéből bőven finanszírozható lenne a 3-as metró felújítása. Ezért tréfás, hogy az ebben részt vevők mondják azt, hogy már 2010-ben neki lehetett volna állni a felújításnak - mondta az államtitkár.
A teljes interjút itt olvashatják.