Medgyessy Péter volt kormányfő tagadta személyes felelősségét a 4-es metró kifogásolt szerződéseivel kapcsolatban.
Mint ismert, az OLAF szerint összeférhetetlenség, fejetlenség jellemezte a négyesmetró-beruházást. A Figyelő írt arról először, hogy a szabálytalan szerződések a beruházás 60 százalékát teszik ki,
452,6 milliárdból 272,8 milliárd forintot.
A volt miniszterelnök megjelent az Országgyűlés gazdasági bizottsága előtt, és szerinte
nem az ő dolga megmondani, hogy volt-e korrupciós ügy a 4-es metróval kapcsolatban,
hanem az ügyészségé.
Medgyessy azzal védekezett, hogy a metrópályázat és a döntések meghozatala 2005 áprilisa és 2006 májusa között zajlott, ő azonban már 2004 szeptemberében lemondott a miniszterelnökségről, és
az AssistConsult Kft. tanácsadó cégben sem töltött be semmilyen pozíciót ekkor.
Medgyessy Péter kiállt Demszky Gábor mellett is, nem feltételezi a volt főpolgármesterről, hogy bármilyen módon érintett lenne. Szerinte a volt főpolgármester nem ismerte a beruházás lebonyolításával kapcsolatos részleteket.
Ez a kijelentés azért érdekes, mert az SZDSZ-szel kapcsolatban annak idején azt mondta, hogy
a párt teli van korrupciós ügyekkel.
Medgyessy ezzel kapcsolatban azt monda, hogy eléggé felzaklatott állapotban volt, amikor ezt állította.
A volt miniszterelnök beszélt arról is, hogy gyenge lábakon áll az OLAF-jelentés egy része, és az nagyon nagy túlzás,
hogy 167 milliárd forint tűnt el.
Szerinte a jelentés nem azt állítja, hogy ennyi pénznek veszett nyoma, hanem azt, hogy ekkora összegű szerződések érintettek.
A volt miniszterelnök úgy véli, hogy a tanácsadó cég feladata nem az volt, hogy befolyásolja a döntést, hanem az, hogy felkészítse a megbízót arra, hogyan tudja megnyerni a tendert, és díjazásban is az után részesült, hogy sikeres volt a pályázat.
Arra a kérdésre, van-e a cégben valakivel szemben büntetőeljárás,
nem kívánt válaszolni,
ismét az ügyészségre hárította a válaszadással kapcsolatos felelősséget.
A bizottság elnöke, Bánki Erik elmondta a meghallgatás utáni sajtótájékoztatón, hogy nem kaptak érdemi, kielégítő válaszokat a kérdésre. Egyebek mellett nem tudták meg,
milyen munkát végzett az Alstomtól kapott 180 millió forintos díjazásért Medgyessy Péter korábbi cége, az AssistConsult Kft.,
és miért az Alstom nyert, amikor jobb ajánlatokat tevő cégek is voltak.
Bánki Erik hangsúlyozta, hogy Medgyessy Péter is elismerte, elfogadhatatlan, hogy a fővárosi közgyűlés tagjai
2006–2010 között nem férhettek hozzá a metróberuházással kapcsolatos szerződésekhez.