Az elnök-vezérigazgató szerint nem igaz, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban „bármiféle utasbiztonsági kérdés” lenne.
Bolla Tibor azt mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó,
de az utasok biztonságát veszélyeztető hibák nem nagyon történnek.
Szerinte sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája, és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van.
Bolla azt is mondta, azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy valamit tenni kellett.
A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények”
- mondta az elnök-vezérigazgató. Azt is mondta, kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat, és reméli, hogy egy-két héten belül a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba.
Szerinte nem találtak olyan hibát, amely azt mutatná, hogy a szerelvény rossz:
Ez a szerelvény minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is jól összerakott, csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg.”
Bolla azzal kapcsolatban, hogy több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentettek be késedelmek miatt a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmassal szemben, azt mondta, a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta,
jelenleg az oroszok 4-6 héttel vannak lemaradva,
de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek.
A BKV Zrt. péntek délután megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy azokat soron kívül átvizsgálják. A kivonást megelőzően, péntek reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy szerelvény, és több percig nem tudott ajtót nyitni.