A napilap ismerteti, hogy fontos közúti kapcsolatokat teremtenek majd az előkészítés alatt álló hidak, mint Komáromnál, a fővárosi Galvani útnál, Paksnál és Mohácsnál. Jelenleg is zajlik az M15-ös és M70-es utak átépítése, bővítése négysávosra, miközben az M2-es Budapest-Vác szakaszát hasonlóképpen bővítik. Az M30-as gyorsforgalmi kapcsolatot teremt majd Miskolc és Kassa között. Az M4-es több részben, az M0-s és Szolnok, illetve Berettyóújfalu és a román határ között épül.
A nemzetközi korridorok kiépítése mellett a megyeszékhelyek elérése is kiemelt cél.
A Magyar Idők összegzi a 2010 óta megvalósult gyorsforgalmiút-fejlesztéseket: az M0-s déli szakaszait bővítették, felújították, összesen 28,3 kilométeren. Az M0-s keleti szektorából ágazik el a 31-es, amelyet 2010-ben adtak át, és amely 12 kilométeres átkötéssel rövidíti le a kelet-nyugati irányú forgalmat.
Az M3-as autópálya új szakasza, a Nagykálló-Vásárosnamény út 46 kilométerrel viszi közelebb a járműveket az országhatárhoz. A hármas sztrádából számos fontos leágazás készült. Az M30-as Tornyosnémeti és a határ közötti, 1,7 kilométeres szakaszát a közelmúltban adták át. Az M35 Debrecent kötötte be a gyorsforgalmi hálózatba, amelynek újabb, 5,4 kilométeres szakaszát tavaly decemberben vehették használatba a közlekedők.
Az M6-os Dunaújváros-Bóly, valamint az M60 Bóly-Pécs szakaszát 2010-ben adták át, melyek összesen 148,2 kilométerrel növelték a hálózat hosszát. Az M43 három szakaszban, összesen 54,7 kilométeren vezeti el az M5-ös forgalmát Szegedtől Makón át a határátkelőig, Csanádpalotáig. Az elmúlt időszak jelentős fejlesztése az M85 és 86 kiépítése, amely Győr, Csorna és Szombathely között létesített gyorsforgalmi kapcsolatot, összesen 83 kilométeren - olvasható a napilapban.