Az akadálymentesítés részben a 3-as metró felújítási projekt keretében, részben pedig azon kívül valósul meg, hiszen az eredetileg tervezett 12 állomáson túl
újabb hatot vontak be az akadálymentesítési projektbe.
Ezek a:
A testület úgynevezett ferdepályás liftek építéséről is döntött öt állomáson. Ezek az:
A liftek költsége 600 és 900 millió forint között van.
A képviselők a Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztést vita nélkül 31 igen szavazattal, egyhangúlag fogadták el.
A Fővárosi Közgyűlés döntött arról is, hogy a Dózsa György út metróállomás akadálymentesítését a metróvonal északi szakaszának felújítása után végzik majd el legkésőbb 2020 szeptember végéig.
Az Ecseri út és a Pöttyös utca metróállomás esetében ideiglenesen korlátlifteket építenek,
végleges megoldás 2023. december 31-ig születhet.
A Nyugati pályaudvari állomás esetében szintén hagyományos függőleges aknás liftet terveztek korábban, de költségtakarékossági szempontok miatt itt is vizsgálják a ferdepályás felvonó alkalmazását.
A Fővárosi Közgyűlés előzetes kötelezettséget vállalt arra, hogy a speciális akadálymentesítés tervezési és kivitelezési feladatainak megvalósítására 2018 és 2023 között legfeljebb mintegy 5,6 milliárd forintot biztosít a BKV Zrt. részére.
A Fővárosi Közgyűlés szerdán 20 igen szavazattal 1 nem ellenében és 8 tartózkodó szavazattal hagyta jóvá a Lánchíd és a 2-es villamos alagútjának rekonstrukciójára vonatkozó megvalósítási megállapodás módosítását.
A Lánchíd felújítása tartalmazza a közút és a járda teljes újjáépítését, valamint a megmaradó acélszerkezetek javítását és korrózió elleni védelmét. Továbbá
Emellett a
pesti hídfő alatti aluljárót is újjáépítik.
A rekonstrukció költsége több mint bruttó 16 milliárd forint.
Mint az elfogadott javaslatban olvasható, a várhegyi alagút és a Clark Adám tér felújítása csak a későbbi években történik meg.