Az új kampányt csütörtök délelőtt ismertette Győrfi Pál, Budapesten a Podmaniczky Frigyes téren.
Abban hiszünk, ha ez az adatbázis kész van, akkor még több emberéletet meg tudunk menteni."
- nyitotta meg a sajtótájékoztatót az Országos Mentőszolgálat szóvívője, majd átadta a szót a szervezet főigazgatójának.
Intenzíves főorvosként is tudom azt, hogy egy emberéletet visszaadni, megmenteni az egyik legnemesebb, legszebb dolog, amit tehetünk. Gyakran az 5-10 perc is sok, mire a mentő kiér, ezért gondoltuk, hogy a társadalom még nagyobb segítségét kérjük abba, hogy még több életet menthessünk meg"
- mondta Csató Gábor.
Tavaly több mint 6000 újraélesztést végzett közterületeken az OMSZ munkatársai, ezek közül több mint 1000 sikeres újraélesztés volt.
„Ez nagyon szép szám európai viszonylatban, de azt gondoljuk, hogy ezen még lehet javítani. Ha a mentők kiérkezéséig van annyi bátorság és tudás a lakosságban, hogy elkezdjék az újraélesztést. A képzett kollégáink a telefon másik végén segítséget fognak nyújtani. Arra kérjük a lakosságot, hogy ők is tegyék meg azt, hogy nem hagyják ott a földön fekvőt, hanem segítsenek neki. Az új kampánnyal most az a célunk, hogy egy félautomata defibrillátor térkép legyen Magyarországon" - tette hozzá a főigazgató.
Jelenleg 1400 újraélesztőkészülék van regisztrálva a térképen.
Ez azt jelenti, hogy több mint 7 ezer emberre jut egy készülék Magyarországon.
„Ha csak Szingapúrt említem, ott 20 ezer főre jut egy defibrillátor. Így mi jól állunk ezzel, csak el kell kezdeni használni, el kell kezdeni feltérképezni ezeket. Pár perc segítséggel, pár perc odafigyeléssel közös tevékenységgel még több emberen tudunk segíteni. Ehhez kérem mindenkinek a támogatását."
A kampány hirdetését végző cég, a JCDecaux Hungary Kft. vezérigazgatója, Szelei Szilárd arról beszélt, hogy országszerte másokat is szeretnének bevonni a kezdeményezésbe.
Szeretnénk olyan együttműködéseket is kialakítani, amelyek a társadalmi felelősségtudatot erősítik. Hiszen amellett, hogy ezeket a digitális eszközöket működtetjük, nekünk nagyon fontos, hogy ezekben a városokban élő embereknek az életét még inkább megkönnyítsük."
A vezérigazgató azt is hozzátette, hogy az új kampányban egy új technológiát is bevezetnének Plakátkampányukkal az ország számos pontján találkozhatnak az emberek, amelyeket city light posztereknek neveznek.
Ha egy járókelő elhalad egy ilyen reklámfelület mellett, kap egy úgynevezett csendes üzenetet, amelyen keresztül letölthető lesz a Szív City alkalmazás is. Az alkalmazásról filmet is készítettek:
A sajtótájékoztatón a SzívCity szakmai vezetője, Nagy Ferenc is megszólalt:
Magyarországon viszonylag sok defibrillátor készülék van, de azt pontosan nem tudjuk, hogy hol vannak és milyen célból helyezték ki azokat. Ezért döntöttünk amellett, hogy egy új, egyedi adatbázist próbálunk létrehozni. Több mint 1500 defibrillátort feltérképeztünk, amelyek már elérhetőek a Szív City applikációban."
Így azok, akik újraélesztési üzenetet kapnak, meg tudják nézni, hogy hol van a közelben defibrillátor készülék. De ahhoz, hogy egy valódi, és mindig naprakész maradhasson az applikáció, a lakosok segítségére is szükség van, ezért azt kérik, hogy ha valaki lát egy defibrillátor készüléket, keresse fel a Szív City honlapját és regisztrálja, hol található.