A „Spice of Europe" kampány célja a főváros metaforikus fűszerességét és sokszínűségét bemutatni. Azt, hogy
Budapest egy sokoldalú város, az ide érkező vendég megtalál mindent, ami egy klasszikus, európai fővárosra jellemző, miközben tele van vitalitással, pezsgéssel és kreativitással, az autentikus és történelmi oldala mellett rendkívül innovatív és vibráló világváros.
A kampány erre építve fiatalos, kreatív arculattal indul el, amelynek részeként új turisztikai logó, új weboldal, új imázsfilm és új kreatív tartalmak készültek, amelyek bemutatják Budapest metaforikus fűszerességét, sokszínűségét.
Azt szeretnénk elérni, hogy ha valaki Európába vagy Európában utazik, ne legyen kérdés, hogy nemcsak Londont, nemcsak Párizst, hanem Budapestet is látnia kell. Kiemelt célunk, hogy a hozzánk érkező vendégek töltsenek el Budapesten legalább még egy éjszakát. És szeretnénk megmutatni azt is, hogy Magyarország fővárosában izgalmas programlehetőségek sokasága várja a turistákat.
- mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a nemzetközi kampányt bemutató sajtótájékoztatón.
A kampány május 15-én indul és június 30-ig tart, a Magyar Turisztikai Ügynökség online, print és televíziós felületeken hirdet.
Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a rendelkezésre álló összeg 65 százalékát online platformokon költsük el, a forrás 25 százaléka televíziós megjelenésekre fordítódik.
- mondta Guller Zoltán.
A kampány során az Ügynökség első számú globális médiapartnere a CNN lesz.
Közel 900 alkalommal fogják sugározni az imázsfilmet a CNN televíziós csatornáin 250 millió háztartásba eljutva.
A hirdetések megjelennek majd az Iberia, a Ryanair, a British Airways, a Lufthansa, az American Airlines és a United Airlines fedélzetein. A WizzAir magazinjának június-júliusi számában 8 oldalas melléklet szól majd Budapestről, mintegy 5 millió utashoz eljutva, a United Airlines légitársaság amerikai járatain pedig több mint 2 millió utas láthat majd Budapestről szóló dokumentumfilmet.
A kampány kreatív tervezése és gyártása, amely magába foglalja egyebek mellett a fotózást, a forgatást, a nemzetközi jogdíjakat és az új weboldal fejlesztését bruttó 235 millió forint.
Nemzetközi médiavásárlásra pedig bruttó 1,3 milliárd forintot költ a Magyar Turisztikai Ügynökség ebben az ütemben.
A forrás mintegy maradék 20 százalékát meghatározó utazási és életstílus-magazinokban elhelyezett hirdetésekre fordítják, valamint hirdetnek a Google-on, a YouTube-on és az Instagramon is. A hirdetések Budapest legfontosabb küldőpiacainak számító nyugat-európai országokban, így
Németországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban jelennek meg, a távoli küldőpiacok közül pedig az Egyesült Államokban lesz látható.
Az Ügynökség három célcsoportra fókuszál: a 25 és 40 év közötti értéktudatos fiatalokra, az élménykereső családosokra és a 30 és 55 év közötti világutazókra.
Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón kiemelte:
Budapest nélkül nincs magyar turizmus.
A főváros, a kormány, és a szakma egyaránt azon dolgozik, hogy Budapest egyre jobb hely legyen a budapestieknek, a magyaroknak és a külföldieknek is. Hozzátette:
2010 óta másfélszeresére nőtt a Budapestre érkező turisták száma, a 2017-es év rekordév volt,
így bíznak abban, hogy ez a tendencia a jövőben is folytatódik. Hozzátette: Magyarország 163 ország közül a 15. legbiztonságosabb ország a Global Peace Index adatai szerint. "Budapest a kampánnyal végre a helyére kerül" - zárta beszédét a főpolgármester-helyettes.
Budapesten jelenleg 19500 szoba várja a turistákat, de a szobakapacitás a jövőben 10 százalékkal emelkedni fog - ezt Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke mondta el a hétfő délelőtti sajtótájékoztatón. Hozzátette:
az ország turisztikai adatait tekintve a külföldi vendégéjszakák 70 százalékát teszi ki Budapest.
A főváros turisztikai piaca minden eddiginél dinamikusabban bővül, amely a szektor minden szereplőjére pozitív hatással van.
A nemzetközi Budapest fókuszú kampánnyal párhuzamosan két másik kommunikációs kampányt is indít a Magyar Turisztikai Ügynökség.
Elindul a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampány, amely Magyarország felfedezésre váró, kevésbé ismert helyszíneire és attrakcióra koncentrál.
A napokban induló harmadik kampány pedig a regionális országokban népszerűsíti majd Magyarország vidéki desztinációit.