A szerelvények felújítása befejeződött – jelentette ki a főpolgármester, emlékeztetve arra, hogy
április elejétől már csak felújított szerelvények szállítják az utasokat a 3-as metróvonal üzemelő szakaszain.
A kimutatások szerint a forgalomba állított szerelvényeknek lényegesen jobb a hibastatisztikájuk, mint a 2-es és a 4-es metróvonalon közlekedőknek.
A BKV 2014 novemberében tette közzé felhívását a 3-as metró járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítására, és az orosz Metrovagonmas ajánlatát fogadta el, azt a legelőnyösebbnek minősítve. A 2015 augusztusában aláírt szerződés értéke 219,2 millió euró.
Az első prototípus 2016 májusának végén érkezett Budapestre, 2017 januárjában kapták meg a kocsik a típusengedélyt, és márciusban állt forgalomba az első felújított szerelvény.
A főpolgármester elmondta azt is, hogy jelenleg is folyamatban vannak a kötbértárgyalások. A BKV a városvezetés támogatásával egyetlen fillér kötbérről sem óhajt lemondani.
Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója szerint az orosz fél ajánlata megközelíti az egymilliárd forintot, ezt azonban egyelőre nem fogadták el.
Tarlós Istvánt kérdezték a római-parti védműről is. A főpolgármester elmondta, hogy a védmű nyomvonala ügyében összehívott szakmai testület elkészítette javaslatát, azt kedden meg is kapta, és az ügyben összehívott egy egyeztetést. Várhatóan a Fővárosi Közgyűlés június 13-án rendkívüli ülésen tárgyal majd a szakmai javaslatról.