Az idei első félévben a Gránit Bank közel 1 milliárd forintos adózás előtti eredményt ért el, hitelállománya több mint 11 százalékkal nőtt, a vállalati hitelek folyósítása ezen belül közel negyedével bővült.
A versenyképesség megtartásához a hagyományos banki folyamatoknak jelentősen gyorsulniuk kell és az új technológiák beépítése elkerülhetetlen,
de Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója hisz a bankrendszer innovációs képességében.
A vezérigazgató a Portfoliónak adott interjújában elmondta, tavaly indították el a videóbankos online számlanyitási szolgáltatásukat, jelenleg már az új bankszámlák közel 40 százalékára ezen keresztül szerződnek az ügyfelek. Hegedüs Éva azt is elárulta, hogy a Gránit Bank hamarosan egy új mobilbanki megoldást vezet be.
Szólt arról is, hogy a Gránit Bank teljes hitelállománya az első félévben meghaladta a 120 milliárd forintot, amely az indulás óta 96 százalékos éves átlagos növekedést jelent, az egy évvel korábbi értéket pedig 11,4 százalékkal haladja meg. Üzleti aktivitása tovább erősödött az év első felében: a folyósított vállalati hitelállomány 24 százalékkal magasabb az előző év első félévénél. A hitelállomány az elmúlt nyolc évben folyamatosan kiváló minőségű volt.
Hegedüs Éva elmondta, a válságot követően a kkv-hitelek csökkenő trendjét az NHP bevezetése megszüntette és katalizálta a hitelállomány bővülését, amelynek hatására az elmúlt két évben már ismét igen erőteljes növekedést láthattunk a piacon.
Az elmúlt években tapasztalt gazdasági növekedés, az új építésű lakások áfa csökkentése ugyancsak kedvező tényezők voltak a bankok számára, a beruházási kedv növekedése pedig természetszerűleg kedvezően befolyásolta a hitelkihelyezéseket.
Alapvetően ez a trend jellemezte az idei év első felét is, intenzív hitelkeresletet tapasztalunk a szektorban.
A Gránit Bank tavaly július végén elsőként nyitott meg lakossági bankszámlát videóbankos azonosítással, az indulás után az új lakossági bankszámlaszerződések ötödét már ezen a csatornán kötötték meg az ügyfelek, és ez az arány azóta is folyamatosan nő. Jelenleg már az új bankszámlák közel 40 százalékára videóbankon keresztül szerződnek az ügyfeleink - mondta Hegedüs Éva.
A vezérigazgató közölte, a videóchates számlanyitás és ügyintézés további fejlesztése mellett - figyelemmel a digitális megoldások iránti ügyféligény erősödésére és az okosmobil-használat gyors terjedésére -
dolgoznak a mobiltelefonra optimalizált szolgáltatásaink megújításán és hamarosan ismét a piacon elsőként kipróbálható, egyedülálló megoldással jelennek meg.