Tuzson Bence hangsúlyozta, hogy a Szigeten működő kormányablakbuszban szinte az összes olyan szolgáltatást igénybe lehet venni, ami a fesztiválon kívüli kormányablakban is igénybe vehető.
Beadható kérelem személyi igazolvány, útlevél készítésére, és az emberek segítséget kaphatnak elveszett okmányaik pótlásában is.
Olyan államot építünk, ahol a szolgáltatás elsődleges.
Az országban immár 297 helyen működik kormányablak,
és ezekben az állampolgárok az állam tevékenységével mint szolgáltatással találkoznak.
Az emberek egyrészt megkapják, ami jár nekik, másrészt elmondhatják véleményüket az állam működéséről. Ezeket a véleményeket mi komolyan vesszük – közölte az államtitkár.
Fontosnak nevezte, hogy
a fiatalok a Szigeten is képet alkothatnak a kormányablak, a járási hivatalok tevékenységről, és elmondhatják a véleményüket, amelyet figyelembe fognak venni a szolgáltatások továbbfejlesztésében.
Domokos Péter, a fővárosi kormányhivatal főigazgatója arról beszélt, hogy harmadik éve működik a fesztivál idején a Sziget járási hivatala.
A fesztiválon az intézmény ellát munkavédelmi tevékenységet:
Mint elhangzott, a Szigeten több mint háromszáz helyen láthatóak ábrák a helyes kézmosásról, de például készíthető szelfi gázmaszkban.
A főigazgató továbbá elmondta, hogy
az idei zamárdi Balaton Soundon 83, a soproni VOLT Fesztiválon pedig 87 olyan elveszett okmány, köztük pénztárca maradt, a kormányhivatal ezek gazdáit kereste meg saját nyilvántartási rendszere alapján.
A jogsértések kapcsán arról számolt be, hogy a tavalyi Szigeten a népegészségügyi hatóság 478 ellenőrzést végzett, és csak kisebb hiányosságokat tárt fel. Hozzátette: a közlekedés területén két komolyabb eljárást kellett elindítaniuk 2017-ben,
a 216 fogyasztóvédelmi ellenőrzésből pedig csak öt súlyos hiányosságra leltek.
Tuzson Bence újságírói kérdést kapott azzal kapcsolatban, hogy a Miniszterelnökséget vezető miniszter és a közszolgálatért felelős államtitkár utasítására Budapest Főváros Kormányhivatala fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el, és azonnali eljárást indított két légitársasággal, a Ryanairrel és a WizzAirrel szemben az elmúlt időszakban tapasztalt elégtelen szolgáltatások miatt.
„Elindultak a vizsgálatok, amelyekre hatvan nap áll rendelkezésre. Szeretnénk megvizsgálni azt a gyakorlatot, amelyet ezek a társaságok folytattak, és aminek következményeként utasok nem tudtak hazatérni.
Arra vagyunk kíváncsiak, megfelelnek-e a fogyasztóvédelmi szabályoknak.
Meggyőződésem szerint nem, de ezt természetesen az illetékes hatóságnak kell megállapítani” – mondta a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára.
Hozzáfűzte, hogy várják a légitársaságok válaszait a kiküldött kérdésekre, ezek határozzák meg a vizsgálat további menetét.
Amennyiben a vizsgálat olyan megállapításokra jut, hogy ezek a társaságok felelősségre vonhatók, akkor ez meg fog történni. Többféle következmény lehet, ezek körébe tartozik a bírság kiszabása.