Harmadára csökkent az RTL Magyarország kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) az idei első fél évben az egy évvel korábbihoz képest – olvasható az RTL csoport 2018. január–június időszakról szóló globális jelentésében.
A tavalyi első hat hónap 18 millió eurójáról az ideire 6 millió euróra visszaeső üzleti eredményt
a televíziós csatorna a magasabb gyártási költségekkel, illetve az egyszeri pozitív hatások kiesésével indokolta.
A magyar RTL 2018-as féléves forgalma megegyezett a 2017-es hasonló adattal (51 millió euró), miközben a hazai hirdetési piac 1,6 százalékkal nőtt ebben az időszakban. Meglepő, hogy
miközben nő a hirdetési piac, addig az RTL gyengülő eredményről számolt be.
Egy multinacionális könyvelésének nehéz minden sorába belelátni, így nehéz megmondani, hogy mindennek a hátterében mi állhat. Az egyértelmű, hogy az RTL Klub sajnáltatni akarja magát - de hogy a rossz eredményeknek mi az alapja, legalábbis egyelőre, nem egyértelmű.
A beszámoló kitér a televízió nézettségi mutatóira is. Ennek kapcsán egyebek mellett az szerepel, hogy a csatornacsoport főműsoridőben a 18–49 éves korosztály 27,5 százalékát érte el, ami elmarad az egy évvel korábbi 31,6 százalékos indextől. Mindez azt jelenti, hogy
az RTL és a rivális TV2 között egy év leforgása alatt 11,4-ről 4,2 százalékpontra olvadt a különbség.
Tegnap írtuk meg, hogy például a RTL közbotrányt okozó vasárnap esti trágár vetélkedője óriási bukás, a TV2 a Jurassic World-del nagyon verte riválisát. Arról is többször írtunk, hogy a TV2 hírműsora, a Tények az elmúlt hónapokban - a teljes lakosságot nézve - gyakorlatilag minden nap megveri az RTL Híradót, előfordult az is, hogy több mint 100 ezerrel többen nézték a Tényeket.