A közlekedési szakértő elmondta, hogy már a korai órákban dugók alakulnak ki az autópályák bevezető szakaszain, hiszen a rendszerváltás előtt és után, több mint félmillió ember költözött ki az elővárosokba, vállalva ezzel a kicsit hosszabb utazást. A tömegközlekedés azonban nem követte ezt a tendenciát, így ezeknek az embereknek a nagy része ma autóval jár Budapestre.
Míg a városban tíz emberből legalább hat-hét tömegközlekedik, addig az agglomerációban ez az arány fordított és ez okoz dugókat a városban. A fejlesztési csomag, melyről a kormány most döntött, ezt a problémát kívánja megoldani
– hangsúlyozta Vitézy.
Érdemi fejlesztés a vasútközlekedésben a világháborúk előtt volt utoljára. az elmúlt években az elővárosi vasútvonalakon új járművek jelentek meg, de strukturálisan nem sikerült ezt a kérdést kezelni – mondta. Úgy látja, az elmúlt fél évben egy óriási munka ment végbe és hosszú évtizedek után először egy teljes komplexitású, régióról és Budapestről szóló vasúti tervezés indult meg, melynek eredménye ez a sok projekt.
Ez az összes projekt együtt azt éri el, hogy a szélrózsa minden irányából a Budapestre bejövő agglomerációs utasok átszállás nélkül be tudnak jutni a belvárosba. Egy átszállással el tudnak jutni a város bármely másik pontjára és sokkal sűrűbben, akár 15 percenként tudnak bejönni az elővárosokból a vonatok
– emelte ki.
A megvalósítás biztos, hogy több mint, egy évtizednyi munka, de van egy világos terv arra, hogy miként juthatunk el idáig –hozzátéve: az autóból a tömegközlekedésbe az embereket úgy lehet átvonzani, ha jó minőségű, minél kevesebb átszállást igénylő tömegközlekedés valósul meg.