A repülőgépen közvetlenül a bécsi Schwechat repülőtérről végrehajtott felszállás után jelentkeztek műszaki problémák - írja az Airportal.hu. Egyes információk szerint
a repülőgép fékszárnya hibásodott meg.
A gép több várakozó kört lerepült a bécsi repülőtértől délre, majd azt követően a Fertő-tó térségében is. A személyzet ezt követően döntött arról, hogy Budapesten szakítja meg útját.
A repülőgép később Bábolna-Nagyigmánd térségében várakozott, majd a felszállást követően több mint másfél órával megkezdte a budapesti repülőtér megközelítését.
A budapesti repülőtéren kényszerhelyzetet rendeltek el,
a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóság egységei várták a repülőgépet.
A repülőgép 13:43-kor biztonságosan leszállt a budapesti repülőtéren. A repülőgépet a tűzoltó-egységek a futópálya mellett átvizsgálták, feltehetően, hogy a futóművek gumiabroncsai nem sérültek-e és/vagy a fékek nem melegedtek-e túl, ezt követően pedig a számára kijelölt állóhelyre kísérték.
Azokban az esetekben, ha egy repülőgép fékszárnyait valamilyen okból csak részben, vagy egyáltalán nem sikerül kiengedni
a repülőgép a normálisnál nagyobb sebességgel képes csak leszállni.
A pilótákat a kiképzés során felkészítik az ilyen esetekre, ugyanakkor a nagyobb sebességű földet érés nagyobb kockázatokkal jár.
A személyzet vélhetően azért választotta Ferihegyet a leszállásra, mert Budapesten a pillanatnyi időjárási viszonyok kedvezőbbek voltak, mint a bécsi reptéren.