A közmédia létrehozta a Közmédia Választási Irodát

Vágólapra másolva!
A közmédia hétfőn létrehozta a Közmédia Választási Irodát, ami azt ellenőrzi, hogy a közmédia médiatartalom-szolgáltatásai az európai parlamenti választás és a kampány ideje alatt is megfeleljenek a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek - közölte az iroda kedden.
Vágólapra másolva!

A közleményben azt írták, hogy a Közmédia Választási Iroda - amelynek elnöke Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója - a Duna Médiaszolgáltató lineáris médiaszolgáltatásaiban

felügyeli a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását, a választással összefüggő egyéb médiatartalmak

- hírműsorszámok, politikai tájékoztató műsorszámok - vonatkozásában a listát állító jelölő szervezetek kiegyensúlyozott szereplési arány szerinti megjelenítését, valamint a közszolgálati médiaszolgáltatások műsoridejének ennek megfelelően történő elosztását.

A Duna Médiaszolgáltató - a Duna Televízió és a Petőfi Rádió - naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban,

megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét

úgy, hogy a listát állító jelölő szervezetek politikai reklámjait egymást követően, blokkosítva teszi közzé a jelölő szervezet által megjelölt napon és idősávban. A politikai reklámok

megjelenési sorrendjét az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változtatni kell.

A jelölő szervezet egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb egyperces időtartamban kérheti a politikai reklám közzétételét, egy napon azonban akár mindhárom idősávban is. Egy reklámszpot maximális időtartama legfeljebb egy perc lehet - írja a Közmédia Választási Iroda közleményében.

Áder János köztársasági elnök az európai parlamenti választások magyarországi időpontját május 26-ára írta ki.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!