Tizenhárom kerületben összesen több mint 41 kilométer hosszúságban építenek szilárd burkolatot az idei kormányzati forrásból, melyet a kerületi önkormányzatok saját forrással egészítenek ki. Németh Zsolt elmondta azt is, hogy
a fővárosi Fidesz kezdeményezte a belterületi útépítési programot, amely a kormányzat, a főváros és a kerületek alapos egyeztetése után indulhatott el.
A kerületek szigorú feltételek vállalása mellett indulhattak a pályázaton a saját tulajdonú utakra érvényes építési engedélyek birtokában, és a támogatást csak sikeres közbeszerzési eljárás után kaphatják meg.
Németh Zsolt hozzátette, hogy
Budapesten jelenleg 225 kilométer a földutak hossza, így a most induló program nyomán ennek aránya mintegy 20 százalékkal csökken.
A következő négy évben tervezik a program folytatását, és az a céljuk, hogy 2022-2023-ra már ne maradjanak földutak a fővárosban.
Karsay Ferenc XXII. kerületi polgármester pedig arról beszélt, hogy Budafok-Tétény több mint 1 milliárd 130 millió forintot kap az útépítési programból, amit jelentős, "százmilliós nagyságrendű" önrésszel egészítenek ki.
Ebből a pénzből 39 kerületi utcát aszfaltoznak le összesen 5,7 kilométer hosszan; ez a helyi földutak 40 százaléka. Hozzátette, hogy
az 1,13 milliárd forintos kormányzati támogatással a legtöbb forráshoz jutó kerületek közé tartoznak.
Azt is mondta, a fővárosi fideszes képviselők, azaz polgármesterek kezdeményezésére indult programmal új lendületet kap a földutak felszámolásának a folyamata. A XXII. kerületben már zajlanak a kivitelezők kiválasztására vonatkozó közbeszerzések is, így Karsay szerint várhatóan tavasszal indulhat a munka.
Az útépítési program a politikus szerint bizonyítéka annak, hogy ha a kormány, a főváros és a kerületek összefognak, akkor együtt "csodákra képesek".