A Médianéző Központ elemzésében kifejti, hogy a Facebook pedig olyan színtér, ahol a pártok mozgósító képessége és sikeressége tetten érhető. Ez azt jelenti, hogy pontosan mérhető és egymáshoz hasonlítható a bejegyzéseiken születő interakciók (kedvelések, megosztások, kommentek) alapján.
Az elemzés a fentebb már említett, május 11 és 24. közötti időszak vizsgálata alapján megállapítja, hogy
az ebben az időszakban összesen születő 1,1 millió interakció 59 százalékát, azaz 643 ezer reakciót a kormánypárt generálta a közösségi médiában.
Az elemzés megállapítja azt is, hogy a Facebookon történő mozgósításban az ellenzéki pártok közül a legjobban a Gyurcsány-párt, a Demokratikus Koalíció teljesített, amely a kampányhajrára nemcsak megőrizte, de még növelte is előnyét a többi ellenzéki párttal szemben (17 százalék, 182 ezer interakció).
Érdekesség, hogy a DK-hoz képest feleannyi interakciót kiváltva ugyan, de a Párbeszéd (8 százalék, 93 ezer) feljött a harmadik helyre, ami valójában nem a párt sikerességének, hanem a versenytársak kudarcának tudható be.
A magukat modern, fiatalos pártoknak előszeretettel bemutató Momentum (3 százalék, 35 ezer) és LMP (1 százalék, 7 ezer) továbbra is a lista legvégén kullog.
A kampány két nagy vesztese egyértelműen az MSZP és a Jobbik – fejti ki az elemzés.
A korábbi vizsgálatok még stabil dobogós helyezést mutattak ki a szebb napokat látott egykori radikális pártnak, mára azonban arányaiban felére esett az általuk kiváltott reakciók száma a közösségi médiában, hiszen a korábban mért 14 százalékos részesedésük a kampány finisére mindössze 6 százalékra esett vissza.
Bár a szocialisták a korábbiakban sem bizonyultak hatékony Facebook-használónak, de ezen a választások véghajrájában sem sikerült változtatniuk, és a Jobbikhoz hasonló eredményt tudhatnak magukénak (6 százalék, 68 ezer). Ennél is beszédesebb azonban, hogy ez az a két párt, amelyek nemhogy növelték volna követőik számát, hanem folyamatosan iratkoznak le hivatalos Facebook-oldalaikról – állapítja meg az elemzés.
A Médianéző utóbbiról is mond számokat, és megállapítja, hogy a Jobbik átlagban naponta 67 felhasználót, míg az MSZP 10-et veszített a korábbi támogatóiból.