A Magyarországon is nagy sikerrel működő franchise kiemelkedően eredményes, segítségével már több mint 3 millió gyerek tanult meg angolul.
Örömmel ajánlom fel módszertani tapasztalataimat a magyar oktatáspolitika alakítóinak és a magyar nyelvi közoktatás módszertani szakembereinek. Tudom, hogy a Magyar Kormány elkötelezett a közfinanszírozott nyelvtanítás hatékonyabbá tétele iránt, felkészült magyar kollégáimmal pedig szeretnénk hozzájárulni a fiatalok sikeréhez.
Az alapító külön hangsúlyozta, tud arról, hogy elindult egy jelentős, 140 ezer diákot érintő külföldi nyelvtanulási program, és rámutatott, hogy ez akkor lehet igazán hatékony, ha egyúttal a tanulmányutakat megalapozó idegen nyelvi képzést is megerősítik, „helyzetbe hozzák".
A Helen Doron hálózat foglalkozásain mára hazánkban csaknem tízezer, különböző korú gyerek vesz részt.
Közülük egyre több diák ér abba a korba, amikor államilag akkreditált, legalább középfokú nyelvvizsgát tud tenni. 2017-ben 100, 2018-ban 160 diák nyelvvizsgázott (100%-os sikerrátával), idén már 220-an járnak nyelvvizsga-felkészítő tanfolyamra.
A kifejezetten gyerekeknek szánt (nyelvismeretben nem alacsonyabb, de témaválasztásában a fiatalabbaknak való) Cambridge Young Learners, PET és First akkreditált nyelvvizsgát ugyanakkor évente több mint 500-an teszik le sikerrel.
Helen Doron a pénteki sajtótájékoztatón a kezdetekről szólva elmondta, lánya a Suzuki-módszerrel tanult hegedülni, amelynek segítségével a gyermekek képesek voltak úgy muzsikálni, hogy a hangjegyek olvasását még nem sajátították el. Suzuki ily módon a zene nyelvét kívánta megtanítani, nekünk, nyelvészeknek a nyelv zenéjét kéne tehát tanítani.
A háttérben hallott hanganyag, a speciális oktatási anyagok és az órákon való aktív jelenlét a sikerünk kulcsa.
– foglalta össze a szakember.
A Helen Doron módszer 0-19 éves korig foglalkozik gyerekekkel és fiatalokkal. Egyik ismérve, hogy – hasonlóan ahhoz, ahogy a csecsemők az anyanyelvet tanulják – személyiség- és tevékenységközpontú foglalkozásokon adja át a tudást, így a gyerekek már jóval azelőtt érthetik és beszélhetik az idegen nyelvet, mielőtt írni-olvasni tudnának.
Emiatt gyakori, hogy
diákjaik már 14 éves korukra a magyar középfokúnak megfelelő nyelvvizsgát tesznek.
2020-tól az egyetemi felvételhez kötelező lesz egy B2 (középfokú) nyelvvizsga. Mindezt úgy, hogy a magyar diákok a nyelvvizsgához előírt európai direktíva (4-500 tanóra) helyett átlagosan 930 nyelvórán vesznek részt, nyelvtudásuk mégsem mindig éri el a szükséges szintet.
Alternatív nyelvtanítási módszerrel elérhető, hogy a tanulók nyolcadikos-tízedikes korukra elismert nyelvvizsgát tegyenek, és erre elegendő 400 tanóra. A gyermekek, családok és az oktatási intézmények így „megszabadulnának" 500 tanórától, amit más, hasznosabb dolgokra fordíthatnának.
Az alternatív nyelvoktatási metódusról szólva Helen Doron rámutatott: „Ha a személyi feltételek adottak, a tanár megfelelő képzést kap és az oktatás intézményi keretekben zajlik, a tudás megszerzése már nem kíván további befektetést a szülőktől.
Az élménypedagógai nyelvoktatásban a diákok belülről motiváltak, így elháríthatnánk a legnagyobb akadályt, ami az eredményes nyelvtanulás előtt tornyosul.
A sajtótájékoztatón hozzátette:
16 éve jelen vagyunk Magyarországon, és vezető szerepet a játszunk a világ nyelvi képzésében. Elhivatottak vagyunk a kurzusaink iránt, amelyeket álladóan fejlesztünk.
A hálózatalapító az esemény további részében átadta a hazai hálózat által szervezett rajzpályázat díjait, és módszertani előadást tartott a megjelent nyelvoktatóknak, nyelvtanároknak.