A Tar-Mátraverebély közötti és a Bátonyterenyét érintő szakasz Bátonyterenyén tartott átadó ünnepségén Fónagy János kiemelte, hogy az országos közúthálózat műszaki állapota alapvetően befolyásolja az érintett térségek gazdasági versenyképességét, a helyiek életlehetőségeit, és az elmúlt években mindez érezhetően javult. A nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár a Bátonyterenyén tartott átadó ünnepségen közölte, hogy
a kormány mintegy 5 ezer milliárd forintot fordít 2024-ig közúti és vasúti fejlesztések előkészítésére és kivitelezésére.
Ennek keretében az útprogramra 3200 milliárd forintot fordítanak, amelyből 1800 milliárd forintot a költségvetés fedez, a fennmaradó pénzt pedig uniós támogatások adják - tette hozzá Fónagy János, aki szólt arról is, hogy
2016 és 2024 között a magas szolgáltatási színvonalú közúthálózat mintegy ezer kilométerrel bővül,
és a kormány stratégiai céljának nevezte, hogy 2030-ra Magyarország bármelyik pontjáról 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út.
Az államtitkár felidézte, hogy a 21-es főút története 1957-ben kezdődött, akkor alakították ki a ma ismert nyomvonalat, és mint mondta, a mostani bővítés legalább akkora hatással lesz a térség fejlődésére, mint akkoriban az új út megépítése.
Fónagy János felidézte azt is, hogy az M3-as autópálya és a Salgótarján közötti 52 kilométer kétszer kétsávos út kiépítésére még 1999-ben készült el a terv, majd 2000-ben megkezdődött a négysávosítás Salgótarján irányából, az ipari parkig tartó három kilométer kiépítésével. Kisebb-nagyobb szünetekkel rövidebb szakaszok készültek 2003 és 2011 között Nógrád és Heves megyében. A hiányzó ütemek elhúzódtak, az újabb három szakaszt 2015 és 2018 között adták át.
A legújabban elkészült két szakasz összesen 11,3 kilométer hosszú, nettó 19,4 milliárd forintból épült meg
a Swietelsky Magyarország Kft., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. konzorciumának kivitelezésében.
Juhász Zoltán, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese elmondta, hogy több környezettudatos megoldást is alkalmaztak az útépítésnél. Így például újrahasznosították a régi pályaszerkezet beton alaprétegét, a külterületi szakaszokon a teljes hosszon vadvédő kerítést építettek ki, ami a környezeti érdekek mellett a közlekedésbiztonságot is szolgálja.
Becsó Károly és Becsó Zsolt, a térség fideszes országgyűlési képviselői, Szabó Sándor, Nógrád megye kormánymegbízottja, és Nagy-Majdon József, Bátonyterenye polgármestere azt emelték ki az ünnepségen, hogy
a 21-es főút az utóbbi évtizedek legfontosabb beruházása a térségben,
segíti, hogy megerősödjenek a települések, és Kelet-Nógrád gazdasági teljesítménye közelebb kerüljön az országos átlaghoz.