Túl sokszor hívják álvészhelyzetekkel a 112-t
![112, segélyhívó, Vészhelyzeti Információs Központ néven egy világszínvonalú telefonos segélyhívó rendszer kezdte meg működését a Fővárosi Közterület-felügyelet Akadémia utcai bázisán](https://cdn.origo.hu/2023/12/9A4arz-70YxY0z2k8aRASd5VxmHN0uGOurAVy9toc0I/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY2MmFhM2ZmNWQyNjQwYThhMGJmNjE4OTJkOWU2ZTI5.webp)
Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője volt a vendége az M1 kedd reggeli műsorának, ahol a segélyhívó-telefonszám nem rendeltetésszerű használatával kapcsolatban adott interjút.
Elmondta, a112-es telefonszámra még mindig sok álhívás, azaz beavatkozást nem igénylő eset érkezik. Ezek
gyakran rosszindulatúak, esetleg gyerekcsínyek
vagy információkérések - mondta. Több olyan hívás érkezik, amikor a tárcsázó csak azt nem tudja, hogy a problémájával nem a 112-t kell keresni, mint olyan, amellyel szándékosan zavarják a munkát.
Ez annak ellenére van így, hogy évek óta igyekeznek tudatosítani - például olyan hangfelvételekkel, amelyeken álhívás hallható -, hogy milyen esetekben lehet a 112-t hívni - tette hozzá.
A rendőrség július elején Janklovics Péterrel, a Dumaszínház oszlopos tagjával készített kampányvideót a 112-es segélyhívó rendeltetésszerű használatáról. Az "Ilyenkor inkább *nyádat hívd, ne a 112-t!" videóról itt írt az Origo.