Feldman Zsolt az Auchan áruházlánc őszi borvásárának megnyitóján elmondta, hogy
a kormány a magyar eredetvédelmi rendszer továbbfejlesztésével szeretné a magyar borok promóciós és bormarketing tevékenységét fejleszteni.
A Magyar Turisztikai Ügynökség megalkotta azt az arculatot a magyar borhoz, amelyet a következő időszakban a szakmával közösen szeretnének felépíteni, hogy a jó minőségű magyar bor védjegyévé váljon. A népszerűsítő program ezt a célt szolgálja - fűzte hozzá az államtitkár.
Elmondta, hogy a vidékfejlesztési program keretében
35 milliárd forintot különített el a kormány a borászatok technológiai megújítását elősegítő támogatásokra,
amiből 10 milliárd forint még elbírálás alatt áll.
Azt a gyönyörű változatosságot, amit a 6 borrégió, a 22 borvidék, a 36 földrajzi árujelző 65 000 hektáron megjelenít, mindenképpen tovább kell erősíteni azzal a népszerűsítő programmal, amelyet a kormány most elindít - fűzte hozzá Feldman Zsolt.
Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója arról beszélt, hogy az Auchan külön figyelmet fordít arra, hogy ilyenkor ősszel ne borlistázással, hanem kóstolás utáni borválogatással állítsa össze termékkínálatát. Hozzátette, hogy ebben az évben 1200 bor és pezsgő szerepel a válogatásukban,
120 borászattal és feltörekvő pincészetekkel van kapcsolatuk.
A magyarországi top 100 bor listájáról hetvenkettő megtalálható a kínálatukban - fűzte hozzá.