"Megfelelő módon reagált a Katona József Színház erre az ügyre, mivel megfelelt annak a protokollnak, amit még a korábbi években dolgoztunk ki a hasonló esetek kezelésére" - ezt mondta Keszég László az Origónak.
Csak emlékeztetőül: a Katona József Színház kedden egy gyáva és minden konkrétumot nélkülöző közleményt adott ki arról, hogy valakit kitiltottak a színházból, és ezután soha nem dolgozhat náluk, mert több emberrel szemben átlépte az erkölcsi határokat. Bár nyilvánvaló volt, hogy súlyos szexuális zaklatássorozatról van szó, a színház még pszichológus segítségét is felajánlotta az ügy feldolgozásához, ennek ellenére a színház semmit nem közölt a részletekről, és azóta is fülét-farkát behúzva hallgat.
Továbbra sem tudjuk, hogy tettek-e rendőrségi feljelentést, és jelezték-e a Magyar Színházművészeti Szövetségnek, illetőleg a Vidnyánszky Attila vezette Magyar Teátrumi Társaságnak? Azaz, megtettek-e mindent, hogy ez a személy - egy nagy hatalmú rendező - ne garázdálkodhasson tovább más színházakban?
Gothár Péter ma végül csak azután ismerte be a zaklatást, hogy nyilvánvalóvá vált számára és a Katona József Színház számára, hogy már szinte a teljes sajtó tudja, kiről van szó, és előbb-utóbb úgyis nyilvánosságra kerül a neve.
Az alapvetően a balliberális kulturális világhoz közeli Magyar Színházi Társaság elnöke ennek ellenére úgy látja, most világosan kiderült, hogy a színházi szakma képes reagálni ezekre az ügyekre, szemben a két évvel ezelőtti sokkos állapotra, amit Marton László zaklatási botránya váltott ki.
Keszég még azt is hozzátette, erősen relativizálva az ügyet, hogy reméli, a társadalom nem esik át a ló másik oldalára, mivel "az emberi természetnek mindig is a részei lesznek a hasonló ügyek". Szerinte az a lényeg, hogy hogyan reagál erre a szakma.
Ezek szerint ő úgy látja, a helyes reakció az, hogy a színház megpróbálja eltitkolni a zaklató kilétét. És az emberi természet része, hogy valaki a hatalmával visszaélve nőket zaklat. Jelen esetben a saját területén (a balliberális kulturális világban) kis túlzással élet és halál uraként irányító film- és színházi rendező.
Keszég László már Marton László szexuális zaklatási ügyében is megdöbbentően nyilatkozott. Akkor többek között arról beszélt a Klubrádióban, hogy nem szabad, hogy lincshangulat alakuljon ki a történtek miatt, és "egy egész szakmára nem szabad ráhúzni a vizes lepedőt". Megoldásnak pedig akkor mindössze annyit tartott, hogy beszélni kell a dologról.
Úgy látszik, most már azt sem tartja szükségesnek, megfelelő eljárásnak látja, ha a színház megpróbálja eltitkolni a zaklató nevét.
A Magyar Színházi Társaság legutóbb akkor került a hírekbe, amikor bejelentették: ki akarnak lépni a POSZT-ból. Nem tetszett nekik, hogy fele-fele arányban szerepel a programban és a tulajdonosok között a baloldalhoz, illetőleg a konzervatív oldalhoz köthető két színházi szervezet. Feltételezhetően igazságtalannak érezték, hogy a jobboldalhoz sorolt színházi világ egy színházi találkozón ugyannyi lehetőségre tart igényt, mint a magyar színházi szakmát évtizedek óta uraló baloldali színházi szövetség.
Gothár Péter, ahogy írtuk, a balliberális színházi és filmes világ vezető alakja. 1974-ben végzett a Színház- és Filmművészeti Főiskola film- és tévérendezői szakán. 1975–1979 között a Magyar Televízió rendezője volt, 1979–1992 között a kaposvári Csiky Gergely Színház főrendezője.
1993 óta a budapesti Katona József Színház rendezője. 1994-ben az SZDSZ országgyűlési képviselőjelöltje volt. 1997-ben az MSZP-SZDSZ-kormány Kossuth-díjjal jutalmazta.
Később is rendszeresen a liberális szabaddemokraták kultúrpolitikai céljait képviselte. A magyar kormány kultúrpolitikáját 2014-ben például a tálibok rombolásához hasonlította. 2002 óta a Színház- és Filmművészeti Egyetem tanára. 2007-ben a Színház- és Filmművészeti Egyetem tiszteletbeli doktor címet adományozott neki.