Bevezetik a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba.
Erről beszélt az RTL Híradónak adott interjújában a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes. Dorosz Dávid arra számít, hogy ezekkel az intézkedésekkel radikálisan javítani lehet a főváros levegőminőségén.
A dugódíjról már 2015-ben is voltak elképzelések, ez azonban a Demszky-féle városvezetés öröksége volt, így el is vetették. Mint ismert, a dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky Gábor idejében döntöttek.
Dorosz mostani bejelentése a dízelautókról éles ellentétben áll Karácsony Gergely főpolgármester múlt heti kijelentéseivel. A városvezető akkor azt mondta,
egyelőre nem tervezzük a dízelautók kitiltását Budapestről. Erről tíz év múlva lehet szó, most szigorúbban akarjuk érvényesíteni az október elsejétől hatályos szmogriadó-rendeletet, és úgynevezett alacsony károsanyag-kibocsátású zónákat fogunk kialakítani –
jelentette ki Karácsony Gergely az ATV híradójában.
Karácsony korábban egy interjúban lehetőségként beszélt a dízelautók kitiltásáról,
majd miután ellepték az internetes fórumokat a dühös hangvételű hozzászólások, visszavonulót fújt és finomított álláspontján.
Ami a behajtási díjat illeti, Karácsony stockholmi mintára csak tesztelést követően és népszavazástól függően vezetné be, ám programjában nem ír szennyezés alapú megkülönböztetésről,
sőt azt sem veszi figyelembe, hogy jelenleg törvény tiltja a dugódíjnak is nevezett teher bevezetését, aminek megváltoztatásához az Országgyűlés többségének akarata kell.
Ezzel szemben Dorosz mindezekről nem beszélt a mostani interjújában, hanem kategorikusan nyilatkozott a dugódíj bevezetéséről, és a Karácsony által korábban ígért népszavazást sem említette. Úgy látszik, teljes a káosz a városházán.