Az illegális migránsok módszerei egyre ravaszabbak:
próbálnak átmászni a kerítésen, átvágni azt, de a rendőrök találtak már két, kézi erővel kiásott, belső támasztószerkezet nélküli alagutat is, amelyek nemcsak készítőikre, de a használóikra is életveszélyesek voltak.
A járatokat a déli határszakaszon szolgálatot ellátó járőrök a Csongrád megyei Ásotthalom és a Bács-Kiskun megyei Csikéria térségében fedezték fel.
A 34 méter hosszú ásotthalmi alagútnál 44 illegális migránst tartóztattak fel, míg a körülbelül 22 méteres csikériai járatnál eddig még valószínűleg senki nem tudott átjönni, a rendőrök még előtte felfedezték.
Az alagutak készítői egyébként mindkét esetben nagy gondot fordítottak az álcázásra; a be- és kijáratokat növényekkel takarták el, de a rendőrök az alagutakat befejezésüket követően rövid időn belül felfedezték, és gondoskodtak betemetésükről.
Egyre több a migráns a Vajdaságban, és egyre többen próbálnak meg Magyarországra szökni a határzár ellenére. Az embercsempészek a maffia által korábban már használt módon, a föld alatt is próbálkoznak - hívja fel a figyelmet a Magyar Nemzet is.
Aggasztó hírek érkeznek a szerb–magyar határról, megnövekedett a tiltott határátlépési kísérletek száma.
2019-ben 11 808 tiltott határátlépési kísérlet történt, ebből 2418 ebben a hónapban, minden 11. ilyen próbálkozás pedig a múlt héten, amikor 1002 eset volt
– mondta a csütörtöki Kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter. Valamennyi elfogott migránst visszakísérték a Szerbia felé nyitott tranzitzónába, ahonnan visszatértek szerb területre. Megjegyezte: a vajdasági magyar közösség részéről is aggasztó hírek érkeznek, mivel egyre több a területükön az illegális bevándorló.
A Magyar Nemzet tudósítóját több, az egykori határőrség kötelékében szolgáló felderítőtiszt arról tájékoztatta, hogy a most felfedezett két alagút közül legalább az egyik, a csikériai ott található, ahol a délszláv háború idején is felfedeztek már a zöldhatár alá vájt csempészalagutakat. Az 1990-es években Szerbia a nemzetközi közösség blokádja alatt állt, és üzemanyagot sem szerezhettek be legálisan az olajpiacon.
A szervezett bűnözők azonnal rátelepültek az üzletre, alagutakat építettek ki Magyarország és Szerbia között,
és ezen át szállították a csempészett benzint, illetve dízelolajat délre. Ráadásul az akkor feltárt egyik alagútról az is kiderült, hogy még a délszláv háború előtt szeszcsempészetre használták, Szerbia felől érkezett rajta az alkohol Magyarországra.
Volt felderítők szerint csak idő kérdése, hogy a mai határrendészek, illetve a műszaki határzáron őrködő fegyveres erők tagjai megtalálják az újonnan készült vagy készülő alagutakat. Egyrészt a rendszeres drónos ellenőrzés előbb-utóbb leleplezi a levegőből az alagút szerbiai bejáratánál, illetve magyarországi kijáratánál az átcsempészett migránsok mozgását, másfelől az alagutak ásásakor keletkező földmozgások, illetve maguk az alagutak üregei is árulkodók lehetnek a megfelelő műszeres vizsgálatot végzők számára. A Magyar Nemzet arról értesült, hogy
a magyar hatóságok felkészültek a jelenleginél lényegesen nagyobb migránsnyomásra is,
és a rendőrség, valamint a honvédség személyi állománya mindent – ha kell, akár erőn felül is – megtesz hazánk biztonságának megőrzése érdekében.