Céljuk, hogy a szerdaihoz hasonló eset a továbbiakban ne történhessen meg.
Felidézték: szerda reggel Vácról a Nyugati pályaudvarra közlekedő S70-es személyvonat mozdonyvezetőjének, a vonat késése miatt menet közben lejárt a 12 órás szolgálata, ezért
Rákospalota-Újpest állomástól nem vitte tovább a vonatot,
és leváltót kért.
A vasúttársaság kiemeli, hogy ezt a Munka törvénykönyve szerint - ami 12 órában maximalizálja a mozdonyvezetők munkaidejét - kötelessége volt megtenni.
A MÁV-Start Zrt. szakemberei már szerdán megkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát, és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának vonatkésések esetén.
A jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor
törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen,
így hasonló esetek ne fordulhassanak elő.
Korábban Budapestet érintően négy olyan mozdonyvezetői szolgálat létezett, ahol ennyire feszes volt a szolgálati idő, de ezek átalakítását megkezdték a cég szakemberei - áll a közleményben.