„A pálinka Gyula városából indult hódító útjára 21 évvel ezelőtt." – idézi a kezdeteket Bora Imre, a Gyulai Pálinkafesztivál szervezője, a Bora Ital-nagykereskedelmi Kft. tulajdonosa.
Méltán mondhatjuk, hogy Gyula a pálinka fővárosa, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a népszerű gyümölcspárlat igazi hungaricummá vált és ma már nemzeti kincsnek nevezzük.
"Szeretnénk elérni, hogy aki a fesztiválon megfordul, jöjjön vissza máskor is, akár a fesztiválon kívüli időszakban. Próbálunk minden évben előrukkolni valamivel, amivel érdekesebbé, színesebbé tesszük a programjainkat. Idén ilyen lesz például
az országban egyedülálló Pálinka Show, amely tulajdonképpen egy különleges mustra, ahol a pálinkafőzdék jelentős része képviselni fogja magát.
Ez mind a szakma mind a közönség számára újdonság, új színfolt."
"Nem csak, mint fesztiváligazgató tekintek az új rendezvényre pozitívan, hanem mint ital-nagykereskedelemmel foglalkozó cég tulajdonosaként is."
Fontos, számomra, hogy új partnereket ismerhessek meg, illetve rálátásom legyen a hazai pálinkák és párlatok évről évre megújuló kínálatára
– mutat rá az elkötelezett szervező.
A Gyulai Pálinkafesztiválon először megrendezésre kerülő Pálinka Show Magyarország új, egyedülálló és nemzetközi tapasztalatok alapján felépített eseménye. Egy rendezvény, amely lehetőséget teremt arra, hogy a pálinkás szakma meghatározó képviselői találkozzanak a piac kereskedelmi oldalán elhelyezkedő szereplőkkel.
„A hagyományokhoz híven ez egy könnyűzenei fesztivál, melynek szerves része a pálinkaverseny." – határozza meg kérésünkre a rendezvényt dióhéjban Adamik Anikó pálinkaszakértő, a Gyulai Pálinkafesztivál szervezője.
„Utóbbiban történt a legnagyobb változás: a bér- és magánfőzők számára meghagytuk ugyanis a versenyt, de
a kereskedelmi a főzdék felé új programmal nyitottunk, amely egy rendhagyó koncepció alapján felépülő rendezvény.
Itt is lesz bírálat, de nem hirdetünk győztest, szöveges értékelést adunk a termékekről. A látogatók belépőjegyük ellenében szabadon kóstolhatnak, korlátlan mennyiségben."
Mi a fogyasztók véleményére leszünk kíváncsiak, akik különböző kategóriákban adhatják le szavazataikat.
"A pálinkák ily módon közvetlenül találkoznak a fogyasztókkal."
Természetesen várjuk a szakemberek látogatását is, ugyanis szeretnénk piacot építeni, kereskedelmi kapcsolatokat létrehozni a kereskedelmi főzdék számára.
"Részükre szakmai napot is szervezünk, amelyre várjuk az ágazat képviselőit és döntéshozóit."
A kiállításon megtalálható pálinkák és párlatok egy előzetes teszten értékelést szereznek majd egy szakértő bírálói csapattól.
A bírálók hazánk legjobb pálinka szakértői, a gasztronómia világának jeles képviselői és újságírók. Az értékelés segíthet eligazodni a fogyasztóknak a termékek között.
A kiállítók között megtalálhatók lesznek Magyarország legjobb pálinkafőzdéi, valamint a programot színesíti a külföldről érkező párlatok világa is.
A szabad kóstoló alkalmával a látogatók ízelítőt nyerhetnek a hazai pálinka és „kraft spiritek" teljes kínálatából, jól bevált kedvenceket kóstolhatnak, de nyithatnak az újdonságok iránt is. A termékek tematikus standon kerülnek majd bemutatásra, amelyet interaktív érzékszervi pihenő pontok tarkítanak.
A Pálinka Show minden látogatója „kap egy kóstolópoharat és a rendezvényhez kapcsolódó Pálinka Kalauzt, amelyben információkat talál a megjelent pálinkafőzdékről, a kiállított pálinkákról, párlatokról és kraft spiritekről. A Pálinka Kalauz nem csak eligazodási forrásként lesz jelen a Látogató kezében, hanem saját tapasztalatait is lejegyzetelheti az általa emlékezetesnek ítélt tételekről." – ígéri a show kiadványa.
„Mint kiállító, a kezdetektől fogva részt veszünk a fesztiválon és szinte minden alkalommal versenyeztettük is a termékeinket." – tekint a múltba Nagy Árpád, az Árpád Pálinka tulajdonosa.
Egy pálinkafesztivál emblematikusan a szervezők kezében egy olyan innováció kell, hogy legyen, amely a minőségi értékek mellett történő állandó megújulást jelenti minden évben.
"A Fesztivál egyik legnagyobb előnye, hogy egy-egy látogató nemcsak régiós, hanem országos szinten is meg tudja kóstolni a termékeket." – emeli ki.
„Civilben is szeretek kijárni ide, jó kis szakmai túra, mert módunk van arra, hogy egymás újdonságait, innovációit is meg tudjuk kóstolni." – mutat rá a szakmai előnyökre Nagy Árpád.
Mint kereskedelmi főzde, nagyon örülök ennek a lehetőségnek, hogy magasabb színvonalon tudjuk termékeinket bemutatni.
– jelenti ki az Árpád Pálinka tulajdonosa.
Az ígéretes Show teljes rálátást kíván biztosítani a hazai pálinkapiacra, teret ad az újhullámos termékeknek, összeköti a fogyasztót a termelőkkel.
A Pálinka Show küldetésének tekinti továbbá, hogy segítse, kiemelje a kereskedelmi célú pálinkafőzdék munkáját. A szervezők célja, hogy a kereskedelmi pálinkafőzdék termékeit méltón reprezentálják a piac számára.
Kapcsolódási pontként kívánnak jelen lenni a termelő, a fogyasztó és a kereskedelmi élet szereplői között, ily módon a fogyasztók, a termelők, valamint a kereskedelem döntéshozói egy kötetlen kóstolással egybekötött szakmai eszmecserével közelebb kerülhetnek egymáshoz, de legfőképp a pálinkák világához.
Kérdésünkre a Fesztivál sikerének kulcsaként Adamik Anikó a rendezés minőségét, az innovációt és a programtartalmat jelöli meg.
„Nagy érdeklődésre számítok idén, örülnék, ha mindenki úgy menne haza, hogy jövőre is jön, hiszen a szakmai és zenei programokon keresztül kikapcsolódott, tanult, és nagyobb rálátása lett a pálinkák világára."