Részben a koronavírus terjedése miatt idén 76,9 millió darabra eshet vissza a világ autógyártása 2019-hez képest, ez éves szinten 2,7 millió darabos csökkenést jelent.
A kínai alkatrész-beszállítóknál január közepe óta történt leállások – a kínai holdújév, majd a koronavírus terjedése miatt – különösen érzékenyen érinthetik a német autóipart,
amely tavaly összes eladásainak 35 százalékát Kínában realizálta. Minderről Ferdinand Dudenhöfer, a St. Gallen-i Egyetem autóipari szakértője írt a március elején nyíló Genfi Autószalonra készített elemzésében.
Kína befektetőként és piacként is kiemelten fontos német autógyártók számára, a BMW, a Mercedes, a Volkswagen és a Porsche ugyanis német-kínai vegyesvállalatokat működtet Hubej tartományban,
ahol tavaly összesen 1,7 millió járművet gyártottak. A német autógyárak legtöbb beszállítója a tartomány központjában, Vuhan városában működik, ahol január óta terjeszkedik a koronavírus.
Míg szakemberek szerint a koronavírus terjedése csak a következő hónapokban fogja igazán éreztetni negatív hatásait a német autóiparban, az ottani autógyártók és beszállítók szakmai szervezete (VDA) valamivel optimistább. A VDA csütörtöki közleményében Hildegard Müller, a szervezet elnöke kifejtette: Európában januárban 7 százalékkal csökkent az újonnan forgalomba helyezett autók száma, az Egyesült Államokban pedig az előző évi szinten stagnált.
A kínai piacon viszont 20 százalékos volt a visszaesés januárban, ami részben a holdújévi ünnepi leállás miatt következett be.
A VDA Európában, az Egyesült Államokban és a világpiacon is a forgalomba helyezett új autók számának csupán 3 százalékos csökkenését várja 2020-ban, feltételezve, hogy a hatóságoknak néhány hónapon belül sikerül megfékezniük a koronavírus-járványt.