Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebook-oldalán azt írta, a szabálytalanul várakozó autók közül a tömegközlekedést akadályozó járművek a legkárosabbak társadalmilag.
A kerékbilincselés újbóli bevezetése épp ezen, a város számára legégetőbb szabálysértési problémán semmit sem segít, hisz kerékbilincset csak olyan autóknál lehetne alkalmazni, amelyek a forgalmat nem akadályozzák - olyankor pedig a bírságolás is elegendő eszköz
- fejtette ki.
Vitézy Dávid szerint a kerékbilincselés újbóli bevezetése helyett a kék lámpás, a forgalmat akadályozó autókat soron kívül elszállítani képes járművek számának növelése lenne indokolt.
Fürjes Balázs, aki Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felel, a Twitteren azt írta, hogy míg "Tarlós kivezette, Karácsony bevezeti" a kerékbilincset, mivel idén újra alkalmazhatják ezt az eszközt a fővárosban. Ez a legrosszabb helyeken elszállítás helyett órákra rögzíti a forgalmi akadályt, a szabálytalanul parkoló autót, ezért is szűnt meg 2018-ban -
tette hozzá.
Volt erről konzultáció?
- zárul az államtitkár bejegyzése.
A Karácsony Gergely főpolgármester által benyújtott 2020-as összevont budapesti költségvetést a február 26-i ülésén tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés. A budapest.hu-n olvasható javaslat a közhatalmi bevételek között említi, hogy
a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság által "ellátott kerékbilincselési tevékenység ismételt bevezetése éves szinten 15 millió forint összegben emeli a bevételi tervet".