Tajti Ákos ügyvezető elmondta, hogy a cég forgalma a 2 éves indulásuk óta hétről hétre növekszik, de a koronavírus-járvány miatt hozott döntések óta arányaiban érezhető a növekedés. Nem csak a rendelések száma, hanem a regisztráló éttermek száma is megnőtt.
A 15 órás bezárás hatására valószínűleg így próbálják a forgalmukat valamennyire megtartani azok az éttermek, ahol korábban egyáltalán nem is működött kiszállítás, vagy így növelik a kapacitásukat.
A rendelési szokásokkal kapcsolatban, azon kívül, hogy
általában az újabb éttermeket szokták kipróbálni, nem érezhető változás.
Ahogy az sem, hogy egyszerre több ételt rendelnének felhalmozás céljából, mint ahogy az a boltokban tapasztalható, tehát
a rendelés száma megnőtt, de az egyes rendelési mennyiségek viszont nem emelkedtek.
Arról is beszélt, hogy a futárok védelmében kérték az éttermeket, hogy biztosítsák számukra is a kézfertőtlenítő használatát.
Most érintkezésmentes szállítást is lehet kérni. Ez azt jelenti, hogy a rendelés leadásakor megadhatjuk, hogy a futár pontosan hová tegye le a rendelést.
Kedd óta ez az alapbeállításuk, így nem kell személyesen átvenni a futártól az ételt. Az applikációnak köszönhetően követhető, hogy épp merre jár a futár, így még melegében felvehetjük az ételt a kijelölt helyről.
A NetPincér internetes házhozszállítási cég is arról számolt be, hogy a regisztráló éttermek száma megugrott,
a jelenlegi 2000 éttermük mellett még 500 újabb étteremtől kaptak megkeresést.
Egyelőre Budapestről keresik őket a legtöbben, de az utóbbi napokban a vidéki nagyvárosokból is többen jelentkeztek. Az elmúlt hetekben a vállalat több országos partnerénél is jelentős akciókat vezetett be. Például több partnerrel ingyenes kiszállításra áll át, vagy akár 30%-os kedvezményeket is bevezet egy-egy népszerű termékre vagy menüre.
Eközben a futáraikat részletesen tájékoztatják a szükséges higiéniai előírásokról, és kézfertőtlenítőt is biztosítanak számukra.
A vállalat elérhetővé tesz futárjai számára egy 2020 Koronavírus Futártámogatási Programot, amelynek keretén belül pénzügyi támogatást nyújt azoknak a futároknak, akiknél a koronavírust megállapítják, illetve azoknak, akiket hivatalosan karanténba helyeztek.
A futárok betegség esetén a gyógyulásukig, de minimum két hétig nem dolgoznak, viszont a csoportbesorolásukat, amit eddigi teljesítményük alapján értek el, megtarthatják, hogy ne vesszen kárba az addig elért pozíciójuk, értékelésük. Az Origónak azt mondták, náluk is elérhető
az érintkezésmentes kiszállítás, a NetPincérGO-rendelések 35%-nál kérik is a megrendelők,
de számítanak rá, hogy ez az arány erősen növekedni fog a következő időszakban. Azt is elárulták, hogy csak március első két hetében országos szinten 135 új futárpartnert vettek fel. Ezek többsége már munkába is állt. Ez jó lehetőség lehet azoknak, akiknek a megélhetésük kérdésessé vált, vagy egyszerűen csak szeretnének dolgozni. Mivel náluk bérelni is lehet szállítási eszközt, például kerékpárt, "jármű nélkül" is tudnak csatlakozni a NetPincérhez.