Az eredmények alapján látható, hogy az április 27-i első hírek után rövid idő alatt rendkívüli érdeklődést váltott ki az ügy: országos szinten a lakosság 78 százaléka, illetve a fővárosiak 93 százaléka hallott arról, hogy Karácsony Gergely javaslatára Budapesten jelentős forgalomcsillapítást és sebességcsökkentést terveznek a közúti közlekedésben.
Kijelenthető, hogy a főváros vezetésének sebességcsökkentési terve nem találkozik a társadalom többségének akaratával sem országos, sem budapesti szinten. A megkérdezettek alig több mint negyede (28 százaléka) vélekedett úgy, hogy szükség van a sebességhatárok jelentős csökkentésére, mert ezáltal megelőzhetők a súlyos közúti balesetek, ezzel szemben
közel kétharmaduk (65 százalékuk) szerint nincs szükség rá, mert forgalmi dugókat okoz és növeli a légszennyezést.
A budapestiek esetében az elutasítottság az országos átlag felett alakul: 68 százalékuk fogalmazott meg elutasító, és csupán 23 százalékuk támogató véleményt.
Politikai hovatartozás szempontjából ugyan láthatóak eltérések a bal-jobboldali tengely mentén, de még a magukat baloldalinak vallók körében is több mint másfélszer annyian (54 százalék) tartják szükségtelennek a sebességcsökkentést, mint szükségesnek (35 százalék). A középen állók esetében az ellenzők aránya 60 százalék, a támogatóké 34 százalék, a magukat jobboldalinak definiálók körében ezek az arányok 76 százalék és 19 százalék.
Még érdekesebb képet kapunk, ha a főpolgármesterrel szimpatizálók véleményét vizsgáljuk meg a kérdésben. A Karácsony Gergelyről kedvező véleményt formálók körében is egyértelműen negatív a forgalomcsillapítási terv fogadtatása, 50 százalékuk szerint szükségtelen, és 42 százalékuk szerint szükséges a változtatások bevezetése.