Fél évvel meghosszabbodnak a lejárt okmányok

Budapest, 2019. szeptember 27.
Egy e-személyivel (mintadarab igazolvány) rendelkező küldeményátvevő azonosítása a Magyar Posta Hivatalos küldeménykövető projektjét bemutató sajtótájékoztatón az Posta Országos Logisztikai Központjában 2019. szeptember 27-é
Budapest, 2019. szeptember 27. Egy e-személyivel (mintadarab igazolvány) rendelkező küldeményátvevő azonosítása a Magyar Posta Hivatalos küldeménykövető projektjét bemutató sajtótájékoztatón az Posta Országos Logisztikai Központjában 2019. szeptember 27-én. Átállt az elektronikus kézbesítési rendszerre szeptemberben a teljes postai hálózat, az ügyfelek nyomon követhetik a könyvelt levelek útját, a kézbesítők digitális eszközön (PDA) adják át a térítvényes és ajánlott leveleket. MTI/Soós Lajos
Vágólapra másolva!
A kormány száznyolcvan nappal meghosszabbította a veszélyhelyzet ideje alatt lejárt, vagy annak megszűnését követően 15 napon belül lejáró okmányok érvényességét. Az erről szóló törvényjavaslat elfogadásával egyéb jelentős könnyítések is életbe lépnek, amelyek nemcsak a kényelmes, hanem a hatékonyabb és gyorsabb ügyintézést szolgálják - írja a Miniszterelnökség közleménye.
Vágólapra másolva!

A koronavírus-járvány elleni eredményes védekezés részeként a kormány meghosszabbította a veszélyhelyzet alatt lejáró okmányok érvényességi idejét annak érdekében, hogy a járvány ideje alatt csökkentse az ügyfélszolgálaton a személyes találkozások számát. A bevezetett intézkedések eredményeként a kormányablakok ügyfélforgalma a veszélyhelyzet ideje alatt mintegy 2,4 millióval kevesebb volt, mint 2019 azonos időszakában.

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő és Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Forrás: MTI/Kovács Tamás

A rendelkezés értelmében

a 2020. március 11. és 2020. július 3. között lejáró okmányok Magyarország területén 2020. december 15-ig érvényesek.

Az intézkedés vonatkozik a forgalmi engedélybe bejegyzett műszaki érvényességi idejére is, azonban a letelepedési, tartózkodási, bevándorlási engedélyekre ettől eltérő szabályok vonatkoznak. A veszélyhelyzet ideje alatt több mint 660 ezer okmány érvényessége járt le, azonban az új kormányrendeletnek köszönhetően így kellő idő áll az állampolgárok rendelkezésére, hogy kényelmesen intézhessék okmányaikkal kapcsolatos ügyeiket.

Jelentős könnyítés továbbá, hogy

a legtöbb elkészült okmányt - a veszélyhelyzet lejártát követően is - postai úton kézbesítik az ügyfeleknek,

azokért tehát nem szükséges bemenni kormányablakokba.

Annak érdekében, hogy kevesebb alkalommal legyen szükség a kormányablakok felkeresésére, a kormány a vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézést is egyszerűsíti. A jövőben például

már a vezetői engedély kiállítására irányuló adatlappal is lehet Magyarországon járművet vezetni az új jogosítvány kézhezvételéig, de legfeljebb 30 napig.

Ennek köszönhetően az ügyfelek a lejárt okmányukat már az igénylés alkalmával le tudják adni, ehhez nem kell ismét befáradniuk a kormányablakba.

Támogatva a vidéken és a kistelepüléseken élő állampolgárok ügyintézését

újraindulnak a mobil Kormányablak buszok.

A szolgáltatással, valamint a menetrendekkel kapcsolatos aktuális információk a kormanyablak.hu oldalon érhetők el, így az ügyfelek előre tervezhető módon, akár helyben is intézhetik a kormányablak ügyfélszolgálatokon intézhető ügyeiket.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!