Tarlós István főpolgármestersége alatt számtalan, a Demszky-érából megmaradt tehertől szabadította meg a várost – derül ki Rotyis Bálint, a Médianéző Központ hírelemzőjének kutatásából.
Ezek közül a négyes metró körüli agónia jelentette a legnagyobb feladatot, hiszen Demszky Gábor egy megcsúszott, az eredeti tervekhez képest százmilliárdokkal nagyobb költségű beruházást hagyott maga után
- fogalmaz a szakértő.
Tarlós István azonban a projektek lezárása mellett olyan fejlesztéseket indított el, amelyek több százezer budapesti életét könnyítették meg. Számos tér és park a XXI. század igényeihez igazodva szépült meg, a budapesti tömegközlekedés megannyi eleme pedig a kornak megfelelő fejlesztésen és bővítésen esett át.
Utóbbiak közül a legnagyobb volumenű a hármas metró régóta esedékes felújítása volt, azonban a közlekedés hatékony átszervezésével a Tarlós István vezette főváros – a baloldali várakozásokkal ellentétben – sikeresen elkerülte, hogy a végeláthatatlan dugók rabjává váljon
- derül ki az elemzésből.
Míg Tarlós István idejének nagy részét csendes munkával töltötte, addig Karácsony Gergely influenszereket megszégyenítő aktivitással számol be naponta többször arról, hogy szerinte éppen mi történik a fővárosban, mutat rá az elemző. E cselekvés láthatóan energiájának nagy részét leköti, hiszen százpontos kampányígéreteinek megvalósításában igen rosszul áll.
Már a választási programja is tartalmazta a főváros fenntartása alatt álló idősotthonok rekonstrukcióját és bővítését, a Pesti úti idősotthon kapcsán azonban kiderült, hogy elfelejtette betartani az ígéretét, sőt a felelősséget utóbb a kormány nyakába próbálta varrni
- olvasható a Nézőpont Intézet elemzésében.
Karácsony Gergely amellett, hogy ígéreteinek egy része megfoghatatlan, jó részükről pedig megfeledkezett, a meghozott intézkedései is elégedetlenséget szültek. Miközben a járvány kellős közepén mindenki arra törekedett, hogy csökkentse az emberek közötti kontaktust, addig a Karácsony Gergely vezette főváros megritkította a tömegközlekedési járatokat.
Szintén komoly vitát kiváltó intézkedése volt a körúton átgondolatlanul felfestett biciklisáv kialakítása, az utóbbi napokban pedig a Lánchíd felújításáról szóló vita is napirendre került: az a tény, hogy a főváros nyolc hónapja nem tudott lépni az ügyben, jól szimbolizálja a baloldal tehetetlenségét.
Rotyis Bálint szerint érdemes megfigyelni azt is, hogy Tarlós István és Karácsony Gergely teljesen eltérő módon viszonyulnak a fővároshoz. Amikor Tarlós István a nyilvánosság előtt konfliktust vállalt a kormánnyal egy fejlesztés kapcsán, addig küzdött, amíg a két fél meg nem találta a kompromisszumos megoldást.
Ezzel szemben Karácsony Gergely naponta harcol a kormánnyal, de a megegyezés helyett a célja a magyar ellenzék 2022-es szereplésének elősegítése: ennek érdekében akár azt az áldozatot is hajlandó meghozni, hogy egyes intézkedések megcsúsznak, vagy akár teljesen elmaradnak,
összegez a Médianéző Központ hírelemzője.
Nem baj, ha sok elméleti ember ül egy városházán, de akkor meg kell találniuk a gyakorlati szakembereket, akik kézbe veszik a dolgokat - mondta Orbán Viktor a Lánchíd felújításáról a múlt pénteki rádióinterjújában. "Általában nem rossz szándékot látok, hanem szerencsétlenkedést" - fogalmazott a kormányfő.
Azt szánalmasnak tartom, hogy rendre pénzhiányra hivatkoznak
- tette hozzá Orbán Viktor, majd megjegyezte, a főváros számláján százmilliárd feletti összeg van.
Tele vannak pénzzel, csak értelmesen kell felhasználni. Szurkolunk nekik, hogy sikerüljön!
- mondta a miniszterelnök.
Ha Tarlós István lenne a főpolgármester, már folyna a felújítás, egy éven belül meg is lenne, azonban sokatmondó, hogy jelenleg semmit nem lehet tudni a felújításról
- ezt már Gulyás Gergely, a Miniszterelnökség vezetője mondta a csütörtöki Kormányinfón szintén a Lánchíd felújításának halogatásáról.
Én is azt kérdezem a fővárosi baloldali vezetéstől most már hetek, hónapok óta, hogy miért nem kezdték meg a felújítást, mivel halaszthatatlan a Lánchíd felújítása, ebben mindenki egyetért
- mondta Láng Zsolt az Origónak a múlt héten. A Fidesz-KDNP frakcióvezetője megjegyezte, ennek ellenére még mindig nem írták ki a közbeszerzést, amely a Váralagút nélkül, kizárólag a Lánchíd felújításáról szól.
A főváros vezetése szerencsétlenkedik, és csak kifogásokat keres, pártpolitikai csatározásokat folytat, mindenért a kormányt hibáztatva.
Budapestből lassan csatateret csinálnak saját politikai céljaik érdekében. Biztos vagyok benne, hogy nem erre kaptak felhatalmazást és bizalmat a választóktól - tette hozzá Láng Zsolt.
Fontos arra is emlékeztetni, hogy múlt szerdán felbukkant a főváros honlapján egy, a budapesti költségvetés módosításával kapcsolatos főpolgármesteri rendelet. Ebből kiderült, hogy
Karácsony a veszélyhelyzet utolsó napján elköltött 10 milliárd forintot, kihasználva, hogy még egyedül dönthetett.
Mint ismert, a koronavírus-járvány miatt a főpolgármesterhez került a Fővárosi Közgyűlés feladat- és hatásköre, így a testület megkérdezése nélkül határozhatott fontos kérdésekben. A főváros februárban fogadta el az idei költségvetését, amit Karácsony különleges hatalmánál fogva többször is egy személyben módosított. Április végén ezt kiegészítette egy újabb melléklettel (VI. melléklet), ami ekkor még "csak" 48,4 milliárd forintra rúgott. Már ez is rendkívül komoly tételnek számított, azonban Karácsony a mostani rendeletével 57,1 milliárdra emelte a keretet, ami közel tízmilliárdos plusz kiadást jelent. Magyarán, nem kevesebb történt, minthogy
A Karácsony-féle költségvetés-módosításban több érdekes tétel is szerepel, ezek közül talán a legizgalmasabb, hogy
a folyamatosan pénzhiányra panaszkodó főpolgármester egymilliárd forintot különített el hivatalának felújítására.
A Városháza rekonstrukciója egyébként külön sorban, négy tételben szerepel a költségvetésben. Összesen tehát egymilliárd forintjába fog kerülnie a budapestieknek, hogy a főpolgármester és hivatalnokserege jó munkakörülmények között dolgozhasson. Szintén megmutatja, mi a fontos a főváros új vezetésének: több mint 300 millió forint megy a "B+R és kerékpártároló programra", továbbá 450 millió forint lett elkülönítve a "klímavédelmi és zöldterület-fejlesztési feladatokkal" kapcsolatos beruházásokra.
A budapesti Fidesz többször is cselekvésre szólította fel a főpolgármestert, mindezidáig sikertelenül. Pedig a főváros késlekedése milliárdokkal drágítja a Lánchíd felújítását. "A felújítás nem tűr halasztást, a késlekedés drasztikusan növeli a költségeket" - nyilatkozta Fürjes Balázs Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár.