A kerületi polgármester a csepeli gerincút már elkészült szakaszánál nyilatkozott, amelyet - mint elmondta - 2012-re Tarlós István korábbi főpolgármester építtetett meg Budapest számára. 2014-től Tarlós Istvánnal közösen megkezdték a következő szakaszok tervezését. 400 millió forintot elkülönítettek rá, de ez nem volt elég. Ezért eldöntötték, hogy egy több mint 900 millió forintos európai uniós projektre pályáznak.
A pályázatról idén februárban a Fővárosi Közgyűlés döntött, amelyet a kormány támogatott.
Borbély Lénárd elmondta: az elmúlt hetekben értesültek arról, hogy
a Fővárosi Önkormányzat hibásan adta be a pályázatot, ezért azt visszadobták.
"Azt gondolom, hogy ekkora szarvashibát nem lehet véletlenül ejteni" - hangsúlyozta.
Mivel Csepel elesett ettől a támogatástól, azt kérik Karácsony Gergely főpolgármestertől és a Fővárosi Önkormányzattól,
az így kiesett pénzt pótolja a főváros, hogy folytatódhasson a tervezés és megépülhessen a gerincút.
Klinghammer István, a Közösen Csepelért Lokálpatrióta Egyesület elnöke lehangolónak nevezte a történetet.
Vagy dilettantizmus van mögötte, vagy pedig ártó szándék
- mondta.
Hozzátette: Csepelnek és az öt településnek - amelyek a gerincúton jutnak be a városba - mintegy 150 ezer lakosa van. A Csepeli Szabadkikötő teljes teherforgalma, kamionforgalma is ezen az úton bonyolódik, hogy elérjék az M0-ást - közölte Klinghammer.
Borbély Lénárd a végén kiemelte:
a csepeli gerincút a kerület legfontosabb infrastrukturális beruházása, nem lehet belőle pártpolitikai ügyet csinálni.