Ez azt jelenti, hogy jelentősen késhet a csepeli gerincút fejlesztése (amely a Budapesti Mobilitási Terv kiemelt jelentőségű feladata), a csepeli lakosságnak így – a Posztógyár utca és az M0-s autóút közötti szakasz elkészültének csúszása miatt – még jó ideig együtt kell élnie a II. Rákóczi Ferenc út jelentős nehéztehergépjármű-forgalmával.
Ezen a helyzeten javított volna a most elbukott projektjavaslat, ugyanis a gerincút további részeinek megépítésével megszűnt volna a tranzitforgalom a lakott területen.
A Főpolgármesteri Hivatal Beruházási és Projektmenedzsment Főosztálya által benyújtott pályázat uniós elutasítása nem volt meglepő, mert a dokumentációt kitöltő fővárosi illetékesek elkövettek egy olyan fatális adminisztrációs hibát, amely miatt a pályázat formailag nem állta meg a helyét.
A Világgazdaságnak a Fővárosi Önkormányzat elismerte, hogy a pályázatot formai okokra hivatkozva utasították el. A lap birtokába került összegzés szerint a fő probléma az volt, hogy Budapest a pályázat elektronikus formanyomtatványának A1 pontjában a projekt alprioritásaként az „utak" rubrikát jelölte meg. Ez azonban téves volt, mert a pályázat tartalmából egyértelműen következik, hogy az a „belvízi hajóút és belvízi kikötők" alprioritásba esik, mivel a csepeli gerincút esetében a CEF-elszámolhatóság alapja a kikötő és az M0-s összeköttetésének kiépítése.