Hároméves csúszásban van az M3-as metróvonal felújítása – tudta meg a Világgazdaság a beruházásra rálátó forrásoktól. A cikk szerint a késedelem a kék metróvonal 17,3 kilométer hosszú alagútjának munkálatai kapcsán okoz súlyos problémát,
az erre kötött szerződés hatálya ugyanis július 24-én lejár.
Ennek meghosszabbításról azonban eddig nem tudott megegyezni a megrendelő BKV Zrt. és a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft.
Erre okvetlenül szükség lenne, mivel az alagutak rekonstrukciójának műszaki tartalma távolról sem valósult meg az elmúlt szűk három évben: a BKV még 2017. szeptember 4-én írta alá a vonatkozó megállapodást a vállalkozással nettó 47,8 milliárd forint értékben – írják.
A legfőbb ok, hogy a projektben tetemes időveszteség halmozódott fel az M3-as húsz állomásának felújításáról szóló közbeszerzési eljárások során.
Ezekkel azonban szorosan összefüggnek az alagútban zajló munkálatok, mivel egy részükre csak az adott állomás felújításával egyidejűleg kerülhet sor:
a Swietelsky csak abban az esetben tud érdemi munkát végezni, ha már a kiválasztott állomásépítő cég is dolgozik a területen.
Mivel ez a déli szakaszon az egész szakaszra nem adott, a középső szakasz esetében pedig végképp nem – a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomásokat csak a hét végén zárták le –, értelemszerűen a Swietelsky sem tudott haladni a maga megbízásával – emlékeztetnek.
A csúszáshoz hozzájárult még a déli szakasz állomásainak előre nem tervezett azbesztmentesítése és a módosult követelmények, mint például a felvonók beépítése.