A 2016 decemberében történt metróbalesettel kapcsolatban a két férfi ellen idén januárban emelt vádat az ügyészség
vasúti közlekedés tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetése, valamint közérdekű üzem működésének különösen nagy kárt okozó, gondatlan megzavarása miatt.
Ha a két férfi mindent beismert volna, felfüggesztett fogházbüntetést, pénzbírságot, és a foglalkozásuktól való eltiltást kaptak volna. Ez azonban nem történt meg, nem mondtak le a tárgyaláshoz való jogukról.
A baleset reggelén a legnagyobb megengedett sebesség 70 kilométer per óra volt, az idő párás, fagypont alatti volt, a pálya csúszott, a falevelek és a növényi hulladékok pedig tovább csökkentették a tapadást.
A vád szerint
a forgalomirányító sebességkorlátozást nem rendelt el annak ellenére sem, hogy ez a többi vezető által szolgáltatott adatok alapján szükséges és indokolt lett volna.
A vádirat rögzíti azt is, hogy a vezető az Örs vezér terétől a Pillangó utcai megálló felé a forgalmi körülményeknek megfelelő,
legfeljebb 28 kilométer per órás sebesség helyett 57-tel ment.
Emiatt fékezéskor a szerelvény megcsúszott, és
a vészfékezés ellenére sem tudott időben megállni, nekiütközött a megállóban utascserére váró metrónak.
A baleset miatt a vonal egy szakaszán reggeltől a délután végéig nem járt a metró, helyette negyvenöt pótlóbusz közlekedett, ami mintegy kétmillió forint pluszköltséget okozott. A forgalom szünetelése körülbelül 94 ezer utast érintett, a két sérült szerelvény javíttatása pedig több mint százötven millió forintba került.