A felújítás alatt álló
Nyugati pályaudvar 10-es, külső vágányáról indítják ünnepélyesen hétfő reggel 8 óra 15 perckor a KISS motorvonat szerelvényét Vácon át Szobra.
Ezzel folytatódik a Stadler emeletesmotorvonat-típusának a magyarországi bevezetése, amely március 17-én a karantén miatt szakadt meg azért, mert a gyártó Magyarországon dolgozó külföldi munkavállalóit azonnal hazarendelte. Emiatt az utasforgalmi próbaüzemhez szükséges – vagyis olyan teszteléshez, amikor a járművek már utasokat is szállítanak – műszaki felügyeletet nem tudta ellátni a szállító cég - írja a Magyar Nemzet.
Ahogy az Origo is beszámolt róla,
március 15-én a cegléd–szolnoki vonalon ülhettek fel az utasok az emeletes motorvonatra.
A gyártó beszállítóinak műszaki gondjai miatt a korábbi februári határidő helyett március közepén indult el az emeletes vonat. Az első KISS a Budapest-Nyugati–Cegléd–Szolnok (100a) viszonylaton közlekedett, a második most a Budapest-Nyugati–Vác–Szob (70 sz.) vasútvonalon indul el. A gyártó információi szerint az első megrendelésből származó 19 emeletes vonat az eredeti ütemezésnek megfelelően 2020 végéig, a később megrendelt huszonegy vonat pedig 2022 végéig érkezik meg a magyar vasúttársasághoz.
A Stadler hatszáz ülőhelyet biztosító kétszintes motorvonatain korszerű utastájékoztató rendszert, tágas utasteret, wifit, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókat, valamint korszerű kamerarendszert találnak az utazók.
Az emeletes járműveken három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható vécé van, a multifunkciós terek pedig négy kerekesszék, illetve tizenkét kerékpár vagy öt babakocsi szállítására alkalmasak. A Stadler KISS-eket a gyártó ellátja az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel is, amely lehetővé teszi, hogy a felújított vasútvonalakon óránként akár 160 kilométeres sebességgel haladhassanak.