Magyarországon évente több, mint 2000 nő hal bele a betegségbe, továbbá a magyar nők átlagos kockázata 8-10% körül van, ami azt jelenti, hogy
élete során minden 10-12. nőnél alakul ki a betegség, amely azonban jó eséllyel gyógyítható, ha időben felfedezik.
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2018-ban 2149 –en estek a betegség áldozatául hazánkban, ebből 2127 nő és 22 férfi.
A korai felismerésben fontos szerepet játszanak a szűrővizsgálatok; a mammográfia és emlőultrahang, melyek kiegészítik egymást és együttes alkalmazásuk megbízható eredményt ígér. A mammográfia segítségével – mely a mellrák kimutatásának elsődleges vizsgálati módszere – a legapróbb eltérések is láthatók. Az ultrahangvizsgálat 30 éves kor alatt alapvizsgálatként, 30-35 éves kor felett a mammográfia kiegészítőjeként javasolt. Természetesen panasz vagy tapintható csomó esetén a mammográfiát kortól függetlenül el kell végezni, hiszen ezek lehetnek jóindulatú elváltozások, de a rosszindulatú daganatok bizonyos típusai is.
Üdvözítő azonban, hogy
egyre több felelős munkáltató törődik az alkalmazottak egészségével,
a támogatás mellett minél szélesebb körben megpróbálják felhívni a figyelmet a magunkra való odafigyelés, a korai felismerés fontosságára.
Ilyen munkáltató a Groupama Biztosító, aki a Mellrákinfó Egyesülettel összefogva az ügy mellé állt és a mellrák elleni küzdelem hónapjában több módon támogatja a mellrák elleni küzdelmet.
Októberben rózsaszínbe borulnak a közterek: a mozgalom világhónapjában az utcákon, bevásárlóközpontokban és a metróvonalakon is a mellrák elleni küzdelem egyezményes színét jelenítik majd meg.
A plakátokon a biztosító kollégái, vezetői, sok ismert szponzorált sportolójuk is rózsaszínt viselve hívják fel a figyelmet a betegség minél korábbi felismerésének fontosságára.
Több ismert sportoló is csatlakozott a kampányhoz, mint a Fradi labdarúgó klasszisai, vízilabdázói, illetve a MOL-Pick Szeged több kézilabdázója is rózsaszínben vállalja kiállását a mellrák elleni küzdelem támogatásáért.
„Üdvözlendő, hogy egyre több nagyvállalat fektet hangsúlyt dolgozói egészségének megőrzésére és érzi úgy, hogy szerepet kell vállalnia a társadalmi felelősségvállalás terén."
Reményeink szerint ezzel a közös kampánnyal még több magyar nőhöz tudunk eljutni az üzeneteinkkel, miszerint figyeljünk a testünk jelzéseire és járjunk el az ingyenes mammográfiai szűrővizsgálatra, mert az időben felfedezett mellrák igen jól gyógyítható.
– fogalmazott Halom Borbála, a Mellrákinfó Egyesület vezetője.
Koháry András, a Groupama Biztosító kommunikációs és PR vezetője kérésünkre elmondta, hogy miért döntött úgy a vállalat, hogy az ügy mellé állnak. „A mellrák elleni küzdelem fontosságára egyik fiatal kolléganőnk betegsége hívta fel figyelmünket. Azután, hogy diagnosztizálták nála a mellrákot, felvállalta azt a küldetést, hogy felhívja nőtársai figyelmét erre a betegségre. Társaságunknál az egészségmegőrzésre nagy hangsúlyt fektetünk, és mint felelős munkáltató fontosnak tartjuk, hogy olyan ügyek mellé álljunk, melyek munkatársaink számára fontosak."
Októberi kampányunkkal minél több emberhez szeretnénk eljuttatni azt az üzenetet, hogy figyeljenek önmagukra, és a korai felismerés érdekében tegyenek meg mindent, ha szükséges, akkor pedig ne halogassák az orvos felkeresését!
A szakemberek számos fórumon kiemelték már, hogy a korai stádiumban felfedezett daganatos betegségek gyógyíthatók, így
bármilyen elváltozás, szokatlan tünet esetén ne késlekedjen, ez életet menthet!
(X)
Amennyiben szeretne többet tudni a cikkben említett kampányról, kattintson ide!A cikk társadalmi célú reklám, mely a Groupama Biztosító Zrt. közreműködésével jött létre.