Tegnap kezdődött a Reuters Responsible Business Summit, amelynek keretében a P&G Beauty bejelentette hajápolási márkáinak legújabb csomagolási fejlesztését, amely hozzájárul a fogyasztók vásárlási és hulladéktermelési szokásainak megváltoztatásához.
A fenntarthatóság témájú „The Window is Now: Accelerating Sustainability at Home" panelbeszélgetésen szakértők közreműködésével bejelentették, hogy 2021-től a bizonyos termékeik új csomagolása elősegíti, hogy Európában mintegy 200 millió háztartás újrahasznosítsa, csökkentse, vagy újrafelhasználja termelt háztartási hulladékát.
A vezető szépségápolási márkák újratölthető rendszert vezetnek be samponjaikhoz: új, 100 százalékban újrahasználható alumínium palackot, és újrahasznosítható utántöltő tasakot, amely 60 százalékkal kevesebb műanyag felhasználásával készül.
Ez a lépés hozzájárul, hogy a P&G Beauty 2021 végéig 50 százalékkal csökkentse a samponok és balzsamok csomagolásához használt szűz műanyag mennyiségét.
A hulladékcsökkentés, újrafelhasználás és újrafeldolgozás együttes erőfeszítéseinek eredményeként így évente 300 millióval kevesebb szűz műanyag flakon kerül előállításra.
,,Sürgősen tennünk kell a műanyaghulladék-krízis visszafordításáért, nincs vesztegetni való időnk, a bolygónk védelméről van szó. Örömmel mutatjuk be legújabb 'újratölthető csomagolási rendszerünket', amely lehetővé teszi fogyasztóinknak, hogy 2021-től bizonyos márkáink esetében új, esztétikus újrahasználható alumínium flakont és újratöltő tasakot használhassanak."
Tudjuk, hogy ez csak a kezdet, és sok még a tennivaló, de elhivatottak vagyunk, hogy a P&G Beauty a jó ügyek élére álljon Európa-szerte, és tovább folytatjuk munkánkat a 2030-as Responsible Beauty céljaink elérése érdekében.
– nyilatkozta az eseményen Artur Litarowicz, a P&G Europe alelnöke, és a vállalat hajápolási termékekért felelős vezetője. Virginie Helias, a P&G fenntarthatóságért felelős vezetője hozzátette: „Elkötelezettek vagyunk, hogy segítsük és ösztönözzük a felelős fogyasztást termékeink és csomagolásaink fejlesztésein keresztül is."
Vezető szépségápolási márkáink Európa-szerte milliók életére vannak hatással.
"Ez az új csomagolási innováció egyrészt hozzájárul, hogy a flakonok újrafelhasználása megkerülhetetlenné váljon, másrészt 2030-as kötelezettségvállalásunkhoz híven lehetővé teszi a szűz műanyag mennyiségének jelentős csökkentését."
Már nem arról van szó, hogy mit tehetünk vagy megtehetjük-e, hanem hogy milyen gyorsan tesszük meg.
– most van itt az idő, hogy egy új, fenntartható életmódra váltsunk."
Az interaktív panelbeszélgetésen részt vett a magyar származású Tom Szaky, a TerraCycle alapító-vezetője, Erin Simon, a WWF műanyaghulladék üzletágvezetője, és Clover Hogan klímaaktivista, akik a műanyagválság visszafordításában szerepet játszó márkák szerepéről osztották meg véleményüket.
„Régóta hiszek abban, hogy a fenntartható csomagolások jövőjében nagy szerepe van az újratöltés lehetőségének és a fogyasztók újratöltési hajlandóságának, ezért a P&G Beauty által ma bejelentett innováció nagy lépés sok millió háztartásnak. Természetesen van még mit tenni, ám nagyon jó látni, hogy nagyvállalatok, mint a P&G Beauty komolyan veszik a kihívásokat, és nagyságukhoz mérten gyorsan és hatásosan hoznak változást." – állítja Tom Szaky.
A szakember által alapított TerraCycle évek óta számos projektben működik együtt a Procter&Gamble-lel. A partnerek már 2017-ben jelentős mérföldkőhöz érkeztek az újrafelhasználás tekintetében, mert létrehozták az első, kereskedelemben kapható olyan fogyasztói flakont, amely teljesen újrahasznosított (90%) és tengerpartról származó (10%) műanyagból készült.
2019-ben mutatták be legújabb együttműködési programjukat, a Loop platformot, amely egy úttörő körkörös vásárlási modell betétes csomagolási, rendelési és kiszállítási rendszerének köszönhetően. Mindezek hozzájárulnak a műanyaghulladék visszaszorításához, valamint az újrahasználás és újrafeldolfgozás sikeréhez.