Vitézy Dávid szerint feleslegesen fizetett ki a BKK majdnem 3 millió forintot, hogy ne áruljanak nem létező buszra jegyet az automaták

Vitézy Dávid
Vitézy Dávid Origo interjú 2016.04.14.
Vágólapra másolva!
Díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) törölhette volna a reptéri vonaljegyeket a jegyautomatákból - írta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebook-oldalán, a Draskovics Tibornak címzett nyílt levelében. A teljesen felesleges kifizetésnek büntetőjogi következménye is lehet.
Vágólapra másolva!

Vitézy Dávid a közösségi oldalon tette közzé a BKK Zrt. igazgatósági elnökének, Draskovics Tibornak írt levelét, amelyben az áll: a társaságnak díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel joga lett volna a 100E autóbusz koronavírus-járvány megjelenését követő leállítása után - vagy éppen előzetesen - a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából.

- fogalmazott Vitézy Dávid, aki a 2013-ban a BKK akkori vezetőjeként aláírta a 300 új jegyautomata telepítésére és üzemeltetésére vonatkozó, a T-Systems Magyarországgal kötött megállapodást.

Mint írta,

a Közlekedő Tömeg Egyesület jelentős értékre elkövetett csalás gyanúja miatt büntetőfeljelentést is tett a BKK gyakorlata miatt,

mivel a társaság több mint fél éven át értékesítette a 900 forintba kerülő, más járatra nem érvényes repülőtéri buszjegyeket egy olyan járatra, amely nem is közlekedett. Ezen túl a nem közlekedő dunai hajójáratokra adtak el hajójegyeket.

- olvasható a Draskovics Tibornak írt levélben.

Vitézy Dávid nyílt levele alább olvasható el teljes egészében:

Magyarázkodik a BKK

A BKK szombaton közleményében tudatta, hogy módosították a jegyautomaták szoftverét, így már nem vásárolható azokon jegy a 100E repülőtéri buszra és a jövő héttől a koronavírus-járvány miatt nem közlekedő hajókra.

A két lehetőség kiiktatása 2,8 millió forintjába került.

A 100E közlekedésének leállásáról tavasszal tájékoztatták az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra.

A félreértések elkerüléséért többi között a pénztárakban tájékoztatták erről a vásárlókat, július óta pedig a fel nem használt jegyek teljes vételárát visszatérítik.

Ennek ellenére az elmúlt fél évben több mint 15 ezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet, a BKK-hajókra pedig április óta 78 felnőtt és 37 gyerek jegyet adtak el

- ismertette a társaság a szombati közleményében.

Közölték akkor azt is, hogy a társaság elismeri a felelősségét, a fel nem használt jegyek eladásából származó 14 millió forint bevételt pedig jótékony célra fordítják, illetve díjmentesen visszatérítik a vásárlóknak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!