A Budapesti Közlekedési Zrt. április utolsó napjaiban írt ki közbeszerzési eljárást használt dízelüzemű, alacsony padlós, csuklós autóbuszok bérlésére. A kiírás szerint a fővárosi közlekedési vállalat hat legfeljebb 12 éves, légkondicionált, EURO IV-es környezetvédelmi besorolásnál nem rosszabb osztályú autóbuszt bérelne 12 hónapra.
A nyertes a budapesti CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. lett, így a BKV Zrt. ezzel a társasággal kötötte meg a bérleti szerződést, melynek összértéke az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján nettó 342,72 millió forint.
A CR-Facilities Zrt. még egy évet sem tudhat maga mögött, hiszen idén május 11-én alapították, és pontosan hét nappal azelőtt, május 18-án jegyezte be a cégbíróság, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje
– írta a 888 az mfor.hu alapján.
A zrt.-t három másik társaság alapította: a budapesti székhelyű Cratis Ingatlanbefektető Zrt., a telki KD Properties Ingatlanfejlesztő Kft., valamint a szintén budapesti Olinda Pénzügyi Szolgáltató Kft. Ezek közül a többségi tulajdonos tűnik a legérdekesebbnek, a Cratis Ingatlanbefektető Zrt. tulajdonosa ugyanis egy ciprusi székhellyel bíró offshore cég, az Agrina Holdings.
Ennek a társaságnak a tisztségviselői között ciprusi személyek mellett három magyar neve tűnik fel: Sasinszki Ágnesé, Temesvári Gáboré, valamint Jákó János Dezsőé. Sasinszki és Temesvári Leisztinger Tamás cégbirodalmához szorosan kötődő illetők.
Előbbi jelenleg is Leisztinger zászlóshajó cégének, az Arago Zrt.-nek vezető tisztségviselője, utóbbi a sajtóban megjelent információk szerint Leisztinger bányavállalatánál, az Ormosszén Szénkitermelő Zrt.-nél projektvezető.
Az utóbbi információk azért is érdekesek, mert Tüttő Kata főpolgármester-helyettes volt élettársa Leisztinger Tamás.