Az érettségi vizsgakövetelmények felülvizsgálatával folytatódik a köznevelésben a tartalomszabályozás felülvizsgálata és megújítása - írja keddi közleményében az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI). A tárca szerint a leglényegesebb változás az lesz, hogy
több vizsgatárgynál előtérbe kerülnek a kreativitást és az önálló problémamegoldást igénylő értékelési formák
– így például a projektmunka – alkalmazása, egyes vizsgatárgyak struktúrája ennek megfelelően módosul.
Az általános vizsgakövetelmények (a vizsgák célja, formája, időtartama, számonkérési formái) továbbra is az érettségi vizsgaszabályzatról szóló kormányrendeletben jelennek meg, ugyanakkor a részletes vizsgakövetelmények a tavasz folyamán, további egyeztetéseket követően tárcadokumentumként lesznek elérhetők a minisztérium, illetve az Oktatási Hivatal honlapján – írják.
A módosítások azonban az idei vizsgákra még nem lesznek hatással.
A szabályok felmenő rendszerben lépnek életbe, a 2023/2024-es tanév őszi vizsgaidőszakáig a korábbi vizsgakövetelmények szerint zajlanak majd az érettségi vizsgák.
A rendeletmódosítás részeként a Kormány az Oktatási Hivatalt jelölte ki a jelnyelvoktatói névjegyzéket vezető hatóságként, illetve módosulnak a tankönyvi eljárásokkal kapcsolatos határidők is. A tárca szerint kedvező változás az is, hogy a koronavírus-járványra való tekintettel azon pedagógusoknak, akiknek 2022-ben már kötelező lett volna a Pedagógus II. minősítési eljárásban való részvétel, egy évvel kitolódik a minősítés határideje.