A csatlakozásról a felek együttműködési megállapodást írtak alá.
György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára, a program alapítója az esemény online tájékoztatóján úgy fogalmazott: a Tanítsunk Magyarországért programot azért indították el, mert hisznek abban, hogy minden gyerek képességeinek és készségeinek megfelelő szakmát, hivatást választhat, függetlenül attól, hogy az ország melyik pontján él.
Rámutatott:
az a cél, hogy az elkövetkező években a vidéki kistelepüléseken élő minden hetedik-nyolcadik osztályos általános iskolás tanuló kapjon maga mellé egy egyetemista mentort,
aki segíti az általános iskola befejezésében, a továbbtanulásban. Ez mintegy kétezer egyetemistát és tízezer általános iskolást jelent, a cél elérése tehát nem lehetetlen - mondta.
Az államtitkár szerint a program 2018. decemberi indítása óta egy szintet már lépett. Az indulásnál bevont négy egyetem 188 hallgatója 796 diákot mentorált 35 településen. A 2020-as őszi félévben a járványhelyzet ellenére már hét egyetemről kerültek ki hallgatók, összesen 377-en, akik 1633 általános iskolást mentoráltak 58 településen. Ahhoz, hogy az elkövetkező években minden hetedik-nyolcadik osztályos diák kapjon mentort, aki kinyitja számára a világot, több egyetemistára és országos lefedettségre, több egyetem bevonására van szükségük - közölte.
György László rámutatott: a MATE csatlakozásával négy új helyszínen - Gödöllőn, Gyöngyösön, Kaposvárott és Keszthelyen - lehet jelen a program a jövőben. Ezzel a kezdeményezés országos lefedettségűvé vált - rögzítette.
Az államtitkár kulcstényezőnek nevezte a mentorok számának növelését, a SZTE oktatási tevékenysége e téren mintaértékű.
A toborzás február 15-ig tart, az SZTE eredményei már most önmagukért beszélnek, hatszázan jelentkeztek az intézményből
- hangoztatta.
Rovó László, az SZTE rektora kiemelte: annak ellenére, hogy csak a második körben csatlakoznak a programhoz, jó tanulói lesznek annak. Az SZTE mint a régió fő tudományos központja, és a gazdasági fejlődés alapja fontos szerepet tölt be - hangsúlyozta. Hozzátette: a program olyan erőforrásokat von be, amelyek eddig elkerülték a figyelmet.
Gyuricza Csaba, a MATE rektora rámutatott: Magyarország a tehetséggondozás területén mindig élen járt, de a legtöbb program saját magán belül "cirkulálta" a tehetségeket, kevés olyan kezdeményezés van, amely kiterjeszti ezt a fiatalabb rétegekre, így az általános, középiskolásokra is.
A Tanítsunk Magyarországért program a korábbi tehetséggondozási kezdeményezésekhez képest sokkal szélesebb bázisra támaszkodik
- hangsúlyozta. Szintén kitért arra, hogy az egyetem és telephelyei lefedik az országot, sokszor halmozottan hátrányos területeken folytatják tevékenységüket. Jelezte: azt szeretnék, ha a kezdeményezést a jövőben a határon túlra is ki lehetne terjeszteni.
A Tanítsunk Magyarországért programot 2018 decemberében azért indították útjára, hogy a munka- és továbbtanulási lehetőségektől távoli településeken élő fiataloknak tizennégy éves korukban ne jelentsen nehézséget az iskolaváltás, az azzal járó rendszeres utazás és a beilleszkedés. A tapasztalatok szerint ugyanis leginkább ezek felelősek a középiskolai lemorzsolódásért.