18 halott, rengeteg sérült: soha nem látott képek a budapesti HÉV-tragédiáról

Vágólapra másolva!
Eddig nem látott képeket tett közzé a Nemzeti Fotótár a budapesti tömegközlekedés történetének legsúlyosabb balesetéről. Az 1978. április 13-i szerencsétlenségben 18 ember halt meg, miután a Csepel felől érkező szerelvény belerohant az állomásépületbe a Boráros téren.
Vágólapra másolva!

A Csepel felől délután öt óra után nem sokkal a végállomásra érkező HÉV-szerelvény 30-40 km/h-s sebességgel átszakította a vágánybakot, majd belerohant az állomásépületbe és a várócsarnokba, ahol az esős idő miatt nagyon sokan tartózkodtak - írja a Híradó.hu.

A Boráros téri HÉV-baleset 1978. április 13-án csütörtökön 17 óra 10 perckor, a legnagyobb délutáni forgalomban történt a budapesti Boráros téren lévő HÉV-végállomáson.
A Boráros téri HÉV-baleset 1978. április 13-án csütörtökön 17 óra 10 perckor, a legnagyobb délutáni forgalomban történt a budapesti Boráros téren lévő HÉV-végállomáson.
A Boráros téri HÉV-baleset 1978. április 13-án csütörtökön 17 óra 10 perckor, a legnagyobb délutáni forgalomban történt a budapesti Boráros téren lévő HÉV-végállomáson.
A Boráros téri HÉV-baleset 1978. április 13-án csütörtökön 17 óra 10 perckor, a legnagyobb délutáni forgalomban történt a budapesti Boráros téren lévő HÉV-végállomáson.
A Boráros téri HÉV-baleset 1978. április 13-án csütörtökön 17 óra 10 perckor, a legnagyobb délutáni forgalomban történt a budapesti Boráros téren lévő HÉV-végállomáson.
A Boráros téri HÉV-baleset 1978. április 13-án csütörtökön 17 óra 10 perckor, a legnagyobb délutáni forgalomban történt a budapesti Boráros téren lévő HÉV-végállomáson.
A Boráros téri HÉV-baleset 1978. április 13-án csütörtökön 17 óra 10 perckor, a legnagyobb délutáni forgalomban történt a budapesti Boráros téren lévő HÉV-végállomáson.
A Boráros téri HÉV-baleset 1978. április 13-án csütörtökön 17 óra 10 perckor, a legnagyobb délutáni forgalomban történt a budapesti Boráros téren lévő HÉV-végállomáson.

Az első kocsi teljes hosszában végigszántotta a várócsarnokot, és romba döntötte az épület felét. A helyszínen 16 ember halt meg, ketten pedig a kórházba szállítást követően haltak bele a sérüléseikbe. Az áldozatok közül öten 20 évnél fiatalabbak voltak.

Elítélték a két vezetőt

A Híradó.hu cikkében felidézik a Népszabadság másnapi számának cikkét, ami szerint a szerencsétlenség helyszínére egymás után érkeztek a mentőautók, és néhány percen belül ott voltak a tűzoltók is, hogy a szerelvény és az összeomlott állomásépület alól kimentsék a túlélőket.

A tragédia után a Budapesti Rendőr-főkapitányság őrizetbe vette L. Sándor László 21 éves és V. Károly 36 éves HÉV-motorvezetőt, valamint S. János 30 éves villanyszerelőt. A későbbi hatósági vizsgálat a motorvezetők és a HÉV-szervizszolgálat felelősségét állapította meg. A Fővárosi Bíróság elsőfokú ítéletében a vasúti közlekedés biztonsága elleni, halált és különösen nagy kárt okozó gondatlanul elkövetett bűntettben Ladót elsőrendű vádlottként főbüntetésül 3 év 8 hónap letöltendő szabadságvesztésre, mellékbüntetésül a villamos motorvonatok vezetésétől négyévi eltiltásra, Vanyoreket pedig másodrendű vádlottként főbüntetésül 2 év 8 hónap letöltendő szabadságvesztésre, mellékbüntetésül a villamos motorvonatok vezetésétől háromévi eltiltásra ítélte.

A másodfokon eljáró Legfelsőbb Bíróság 1979-es ítéletében Vanyorek fogházbüntetésének tartamát 3 év 4 hónapra emelte, és

mindkét vádlottat véglegesen eltiltotta a vasúti járművek vezetésétől.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!