A Csepel felől délután öt óra után nem sokkal a végállomásra érkező HÉV-szerelvény 30-40 km/h-s sebességgel átszakította a vágánybakot, majd belerohant az állomásépületbe és a várócsarnokba, ahol az esős idő miatt nagyon sokan tartózkodtak - írja a Híradó.hu.
Az első kocsi teljes hosszában végigszántotta a várócsarnokot, és romba döntötte az épület felét. A helyszínen 16 ember halt meg, ketten pedig a kórházba szállítást követően haltak bele a sérüléseikbe. Az áldozatok közül öten 20 évnél fiatalabbak voltak.
A Híradó.hu cikkében felidézik a Népszabadság másnapi számának cikkét, ami szerint a szerencsétlenség helyszínére egymás után érkeztek a mentőautók, és néhány percen belül ott voltak a tűzoltók is, hogy a szerelvény és az összeomlott állomásépület alól kimentsék a túlélőket.
A tragédia után a Budapesti Rendőr-főkapitányság őrizetbe vette L. Sándor László 21 éves és V. Károly 36 éves HÉV-motorvezetőt, valamint S. János 30 éves villanyszerelőt. A későbbi hatósági vizsgálat a motorvezetők és a HÉV-szervizszolgálat felelősségét állapította meg. A Fővárosi Bíróság elsőfokú ítéletében a vasúti közlekedés biztonsága elleni, halált és különösen nagy kárt okozó gondatlanul elkövetett bűntettben Ladót elsőrendű vádlottként főbüntetésül 3 év 8 hónap letöltendő szabadságvesztésre, mellékbüntetésül a villamos motorvonatok vezetésétől négyévi eltiltásra, Vanyoreket pedig másodrendű vádlottként főbüntetésül 2 év 8 hónap letöltendő szabadságvesztésre, mellékbüntetésül a villamos motorvonatok vezetésétől háromévi eltiltásra ítélte.
A másodfokon eljáró Legfelsőbb Bíróság 1979-es ítéletében Vanyorek fogházbüntetésének tartamát 3 év 4 hónapra emelte, és
mindkét vádlottat véglegesen eltiltotta a vasúti járművek vezetésétől.