Végeláthatatlan kocsisorokkal, hatalmas dugókkal kell szembesülnie a Budapesten közlekedőknek nap min nap. Ahogy azt korábban megírtuk, a közlekedési káosz alapvetően két okra vezethető vissza: egyrészről a főváros vezetése koncepció nélkül zárta le a város forgalmas közlekedési szakaszait, másrészről a még tavaly abszurd módon bevezetett, de kihasználatlan biciklisáv is jelentős területet vett el az autósoktól.
Karácsony Gergelyék ugyanis egyszerre kezdték el a Lánchíd, az M3-as autópálya budapesti bevezető szakasza, a pesti rakpart és a Blaha Lujza tér felújítását úgy, hogy közben megtartották az egyébként is átgondolatlan kerékpársávokat.
Nem vagyok a magam ellensége, nem akarok ólmot, szmogot, kipufogógázt belélegezni a dugókban. Aki biciklivel jár Budapesten, kerülje el ezeket a sávokat! Ötletszerűen, két vödör sárga festékkel, az autók terének leszűkítésével nagyon látványos, de rettenetesen rossz megoldás kerékpársávokat kialakítani. A dugók nagy része emiatt van. Balesetveszélyesek is ezek a sávok, épeszű bringás nem használja",
nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Sinka Róbert kerékpáros futár, aki már 10 éve biciklizik a városban. Naponta ötven kilométert teker, de Karácsony sávjait még egyszer sem használta.
Hatalmas káosz várható a Nyugati pályaudvar lezárása miatt is, amíg emiatt Zugló megállóhely lesz a MÁV alföldi vonalainak központja. A Magyar Nemzet szerint ebben az esetben is elmaradt az egyeztetés a vasúttársasággal. Mint írják,
a főpolgármesternek másfél év semmittevés után eredményeket kellene felmutatnia a baloldali előválasztási kampányában, ehelyett szakmaiságot, megfontoltságot, a budapestiek érdekét háttérbe szorítva vágott bele egyszerre az összes felújításba.
Tarlós István volt főpolgármester szerint hiba volt az összes, 2019-re előkészített nagyberuházás megállítása.
„Most látszik csak igazán, hogy mekkora hiba volt a Lánchíd és a Blaha Lujza tér 2019-re előkészített felújításának projektjét indokolatlanul, mondvacsinált okokból másfél évig megállítani", fogalmazott.
A volt főpolgármester szerint a mostani nagyprojektek – M3-as metró középső szakasza, Lánchíd, Blaha Lujza tér, pesti alsó rakpart – által előidézett káosz kapcsán kicsit hamisan érvel a főpolgármester. Tarlós István szerint a hiba valójában a beruházások egyidejű indításából, hibás szervezéséből ered.
A Magyar Nemzet hozzáteszi, az sem szolgálja a közlekedést, hogy miközben a másfél éves huzavona és ötmilliárd forinttal dráguló felújítás miatt a Lánchidat lezárják, azzal párhuzamosan a budai alsó rakparton is a munkagépeké a terep. És ezzel még nincs vége, az elképzelések szerint a Rákóczi úton is csak egy-egy sáv állna az autósok rendelkezésére, ami garantálja, hogy
a közlekedési dugók egész napossá fognak válni a fővárosban.
Az egész napos dugók, a lépésben haladó vagy egy helyben pöfögő autók pedig komoly légszennyezést is jelentenek a fővárosban.
Erről Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár is írt Facebook-oldalán. Mint írta,
Ezek a gigadugók nemcsak az embereket akadályozzák és dühítik fel joggal, hanem mérhetetlen környezetszennyezést is okoznak. Ennyit a zöld és klímabarát főpolgármesterről...
Rengeteg embert felháborított az is, amikor Karácsony azt üzente a rengeteg dugóban rostokoló autósnak, hogy szálljon ki és menjen gyalog.
A Magyar Nemzetnek nyilatkozó taxis szerint sértő a tisztességes fuvarozókra, hogy a főváros vezetője ilyen cinikus megjegyzéssel akarja a szőnyeg alá söpörni a problémát. Cserháti Gábor két évtizede taxizik a városban, szerinte
még soha nem volt ilyen rossz Budapest közlekedése
Mint mondta, forgalomszervezésből megbukott a városvezetés, a pesti oldalon a körúti felesleges és kihasználatlan biciklisávok meg a metrópótlók miatt lehetetlen időben odaérni egy-egy címre. A megoldás nem az, hogy szálljunk ki a kocsiból, hanem a tervezés, a józanság.
Hozzátette, nem a Lánchíd felújítása és a jövő héttől kezdődő teljes lezárása a legnagyobb probléma, ott mindig is volt dugó, „csak tegnap 45 percet álltam tűző napsütésben az alagút budai oldalán. Környezetkímélő, hibrid meghajtású autóval szolgáltatok, egyre több ilyen taxi fut, mi is törődünk a város levegőjének tisztaságával. Egy dugóban viszont olyan kipufogógáz áraszt el egy kisebb területet, hogy ott levegőt venni is életveszélyes."