Általános megrökönyödésére
aszfaltot terítettek a Clark Ádám téri körforgalom közepén lévő, a budapestiek és a turisták által jól ismert, városképi jelentőségű virágágyásra.
Karácsony Gergely a Facebookon a lépést azzal magyarázta, hogy a területet – a Lánchíd felújítása miatt – átmenetileg bevonják a forgalomba, hogy „enyhítsék az autósok kellemetlenségeit".
A főpolgármester ígérete szerint „a felújítási munkálatok végével nemcsak a Lánchíd, hanem a virágágyás is szebb lesz". A Lánchíd felújítását hosszas tétlenség után hivatalosan március 17-én indította el a jelenlegi, baloldali városvezetés.
A Tarlós István korábbi főpolgármester idején tett ajánlattal ellentétben ötmilliárd forinttal drágábban újíthatja fel az átkelőt a Karácsony Gergely vezette budapesti önkormányzat által lefolytatott új közbeszerzési eljárás nyertese, az A-Híd Zrt.
Karácsonyéknak sikerült azt a bravúrt végrehajtaniuk, hogy drágábban, de fapadosabb változatban valósítják meg a beruházást.
Tarlós idején ugyanis a rekonstrukció része lett volna a pesti hídfőnél lévő, Széchenyi téri aluljáró rekonstrukciója is, ez most kimaradt. A hídfelújítás ára viszont ötmilliárd forinttal drágult, a kivitelező szerint ez egyértelműen a jelenlegi városvezetés időhúzására vezethető vissza, mert miközben azt hangoztatták, hogy kormányzati támogatásra várnak, a Lánchíd műszaki állapota tovább romlott, ezért több acélszerkezetet és erősebb korrózióvédelmet kell alkalmazni.
Budapest közlekedése azért fordult napok óta rendszeresen káoszba, mert
a Karácsony-féle városvezetés egyszerre időzítette a Lánchíd, a pesti alsó rakpart és a Blaha Lujza tér felújítását.
A Lánchídhoz hasonlóan a Blaha Lujza tér rekonstrukcióját is előkészítették az elődök: az előző kerület- és városvezetés idején, 2019-ben a tér felújítására megvoltak a kész tervek, megvolt a közbeszerzési kiírás, a forrásokat is hozzárendelték a projekthez, azt csak be kellett volna fejezni.
A fővárosban autózni korábban sem volt könnyű a koncepciótlanul felfestett és kihasználatlan kerékpársávok, az ötletszerű közlekedésszervezés miatt.
Ezen a helyzeten rontott a mostani, állandósulni látszó káosz, amit tetézhet a labdarúgó-Eb, az arra érkező tömegek miatt.
Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár az „embertelen, várospusztító dugók" kapcsán felhívta a figyelmet, hogy ha már nem végezték el a munkálatokat a járvány idején, amikor amúgy is leállt az élet – a Lánchíd még ötmilliárddal olcsóbb is lett volna, ha a Tarlós-féle ajánlat alapján megcsinálják, és már az átadó ünnepségre készülnénk –,
akkor legalább várták volna meg az iskolai szünetet!
A főpolgármester azoknak, akik kifogásolták a gigadugókat, azt üzente: „Szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog!" Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője lapunknak korábban ezzel kapcsolatban azt mondta: ez a kijelentés felháborító és megengedhetetlen,
Karácsony a problémákat nem megoldja, hanem folyamatosan másra mutogat.
Komolytalannak nevezte, hogy a városvezető miniszterelnök akar lenni, miközben a fővárosban még a legalapvetőbb feladatait sem tudja ellátni.