A Mandiner a reggeli órákban számolt be arról, hogy olvasóik azt jelezték, csak azok jutottak előre a hétfő reggeli csúcsban a körúton, akik a szabályokat megszegve ráhajtottak a biciklisávra. "Megint a pofátlanok nyernek, a szabálykövetők viszont csak szívnak" - írta az egyik olvasójuk.
A cikk szerint a Ferenc körúton is csak lépésben lehetett haladni, percekig álltak a zöld lámpa ellenére az autók. A Baross utca környékén pedig sokan a mellékutcákat használva próbálták kikerülni a körutat, emiatt viszont ott is forgalmi dugók alakultak ki.
Az Üllői úton sem volt jobb a helyzet a Kálvin tér felé haladva.
Volt, aki a nagy meleg miatt, kinyitott ajtóval állt a kocsival a dugóban.
A hatalmas dugók két ok miatt alakultak ki: egyrészről a főváros vezetése koncepció nélkül zárta le a város forgalmas közlekedési szakaszait, másrészről a még tavaly bevezetett, de kihasználatlan biciklisáv is jelentős területet vett el az autósoktól.
A hétfői nappal, június 7-étől vette kezdetét a tényleges, hónapokig tartó építkezés az Idősebb Antall József rakparton. A munka május utolsó hétvégéjén mintavételi fúrásokkal kezdődött, hétfőtől azonban már a bontást végző gépeké lett a Kossuth tér és Margit híd közötti szakasz. Emiatt a teljes útszakaszt lezárták a közúti forgalom elől az Eötvös tértől a Margit hídig. A június 5-6-i hétvégi rakpartnyitás végével, azaz vasárnap 23 órától lépett életbe az ideiglenes forgalmi rend.
Szintén nehezíti az autósok helyzetét, hogy június 16-tól, azaz jövő hét szerdától lezárják a Lánchidat, és elkezdődik a hídon a felújítási munka. Mivel a felmérések szerint a forgalom leginkább az Erzsébet hídra terhelődik át, ezért ott végeznek el több átalakítást.
Ezzel párhuzamosan a Lánchíd elkerülő tengelyének kinézett Hegyalja út - Erzsébet híd - Rákóczi út vonalon is elkezdik törni az aszfaltot július elején a Blaha Lujza tér átalakítása miatt. Itt egy forgalmi sávot végig használhatnak az autósok, nem lesz teljes lezárás, de így is nagy dugó várható. A főváros tájékoztatása szerint
a pesti alsó rakpart az év végéig, a Lánchíd másfél évig lesz lezárva, a Blaha Lujza tér átépítése pedig jövő év végén fejeződik be.
Ez is azt mutatja, hogy a baloldali városvezetés koncepció nélkül, az autósok érdekeit figyelmen kívül hagyva próbálja megvalósítani a fejlesztéseket.
Ahogy korábban szóba került, a torlódások - főleg a belvárosban - másrészről a biciklisávok miatt alakultak ki. Mint ismert, a főváros tavaly április végén jelentette be, hogy a koronavírus megjelenése miatt "ideiglenes kerékpársávokat" alakít ki a Nagykörúton, a Bartók Béla, a Tétényi és az Üllői úton is. Bár a sávok kihasználtsága nem indokolta, Karácsony Gergely főpolgármester végül úgy döntött, maradnak a kerékpárosoknak felfestett sávok a forgalmas budapesti szakaszokon.
Akkoriban számtalan felvétel és videó készült az ingerült autósokról, amint a dugóban várakoznak. A Fidesz többször is tiltakozott a döntés ellen. Tavaly novemberben a nagyobbik kormánypárt ferencvárosi és a józsefvárosi csoportja közös közleményében kérte a főpolgármestertől a belvárosi kerékpársávok megszüntetését, mondván, a hideg időben jóval kevesebb a biciklis, és a veszélyhelyzetben minél több parkolóhelyet kellene biztosítani.
Karácsony Gergely azonban nem fogadta meg a Fidesz javaslatát: a biciklisávok jelenleg is megvannak, megnehezítve az autóval közlekedők dolgát.
Olyannyira, hogy a dugók a mai napig szerves részét képezik a főváros autós közlekedésének. Amikor az Origo munkatársa a napokban megkérdezte a budapestieket a tavaly óta fennálló közlekedési helyzetről, többen is arra panaszkodtak, hogy nehezen viselik a rendszeressé vált dugókat.