A lezárás idején
a közösségi közlekedés járművei sem hajthatnak át a hídon,
ezért megváltozik a 16-os, a 105-ös, a 916-os, és a 990-es busz útvonala. A hiányzó szakaszok pótlásával összefüggő buszsávot alakítanak ki a Hegyalja úton, és új gyorsbuszjárat indul 110E jelzéssel az Apor Vilmos tértől a Bosnyák térig.
A Lánchíd rekonstrukciója során
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi tájékoztatása szerint
a közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát,
a járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig lezárva maradnak. A kivitelezési munkákat előreláthatóan 2023 augusztusában fejezik be.
A BKK közlése szerint az építkezés kiszolgálására a pesti és a budai oldalon is egy-egy toronydarut használ a kivitelező, a helyszínre érkező alapanyagokat, valamint hídelemeket ezekkel mozgatja. A pesti oldalon, május közepén vetették be az alapozáshoz a cölöpözőgépet, június 8-án és 9-én pedig felállították és összeszerelték a 12 tonna teherbírású toronydarut - idézték fel.
Hozzátették: a budai oldalra szerda éjszaka érkezik meg a cölöpöző, amely - az összeszerelés előtt - több mint 19 méter hosszú, és csak külön engedéllyel, fokozott óvintézkedések mellett juthat el a Lánchídhoz. A gép szállítása miatt
június 16-án, szerda este előreláthatólag 22 órától másnap reggel 6 óráig lezárják a Budai alsó rakpartot
a Halász utca és a Döbrentei tér között, majd az elszállítás idején - péntek este 22 órától reggel hatig - ismét forgalomzárásra kell számítani az útszakaszon. A budai oldali toronydarut várhatóan július elején állítják fel a helyszínen - közölték.
A BKK felidézte azt is, hogy a kivitelező A-Híd Zrt. április 16-án vette át a teljes munkaterületet, ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót, a budait pedig szerdáig nyitva tartotta.
Május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, majd a szakemberek a pesti oldalon felállított toronydaru alapozásán dolgoztak, elkezdték átépíteni a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata - írták.