A világjárvány Magyarország lakosságának életét is átalakította, és sok családot ért veszteség. Sokan voltak azonban, akik példamutatásukkal és kitartásukkal a legnehezebb időszakban is erőt adtak családjuknak, szeretteiknek.
A Médiaunió Alapítvány arra vállalkozik, hogy összegyűjti az emberek pozitív családi történeteit és néhányukból kisfilmet forgat.
A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta Kuratórium a 2021-es kampánnyal szeretné elérni, hogy a lakosság felismerje, a koronavírus-járványnak pozitív hozadékai is voltak, mind az egyének életvitelében, mind a sorsközösséget vállaló családok körében. Sokan most értették meg a társadalmi kapcsolatok fontosságát, az idős emberek szükségleteit, az érintés fontosságát, a hétköznapi természetes dolgok, például egy családi ebéd jelentőségét.
Számomra is sokat jelentett a szerető családtagok jelenléte, közelsége, akik nagyon sokat segítettek a korlátozások nehéz időszakában
A valódi történeteken alapuló kampány központi eleme egy pályázat, aminek keretében bárki beküldheti, ő milyen segítséget kapott a járvány hónapjaiban vagy milyen pozitív változásokat hozott az életébe ez a nehéz időszak.
„Olyan történeteket várunk, amelyek megmutatják a családok összetartását, az egymást segítő, pozitív emberi értékeket és áldozathozatalt – mondta Gerendai Károly, a Médiaunió elnökségi tagja.
Így lehetnek a járvány pozitív hatásai hosszú távon is maradandók.
A pályázatokat a Felemelőtörténetek.hu oldalon keresztül lehet elküldeni szöveges fájlok, fotók, videolinkek feltöltésével, illetve az oldalon található adatlap kitöltésével. A Médiaunió szeretné emellett bemutatni azokat a sikeres kezdeményezéseket és programokat, amelyek az elmúlt hónapokban segítették a közösségeket és a családokat.
A pályázatokat 2021. július 31-ig várja a Médiaunió.
A kiválasztott történetek alapján készített kisfilmeket ősszel sugározzák majd az országos és regionális televíziók.
A kampány első kisfilmje a Médiaunió YouTube-csatornáján és Facebook-oldalán is megtekinthető.
Az idei társadalmi célú kampányt a MOL és az OTP Bank támogatja, szakértő partnerként
A kampány kreatív és PR-feladatait az EsterCom kommunikációs ügynökség, a rendszeres médiaszemlét idén is az IMEDIA Kft., a médiatervezést az AdSol Media, a kisfilmek és hanganyagok szerkesztését a Post Edison vállalta.
A Médiaunió 2021-ben is pro bono felületeket kér tagjaitól és médiapartnereitől, a szakértők, illetve a tudományos élet képviselőinek segítségét társadalmi munkában kéri annak érdekében, hogy a lehető legsikeresebb, leghatékonyabb kampányt készíthesse.